مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ایجاد فضای مناسب، تجهیزات مورد نیاز و نیروهای متخصص پژوهشسراها جزو اولویتها بوده و در اردبیل پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری درگردهمایی کارشناسان تکنولوژی گروههای آموزش متوسطه و مدیران پژوهشسراهای دانش‌آموزی در اردبیل اظهار داشت: همه برنامه‌ریزیها برای ترغیب دانش‌آموزان به حضور در مراکز آموزشی، زمانی محقق خواهد شد که دانش‌آموزان از حضور خود در این مراکز لذت ببرند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تقویت و محوریت مدرسه بر اساس سیاستهای مقام عالی وزارت از لحاظ مالی، اداری، تشکیلاتی و غیره جزو اولویتها است و بر همین اساس مدارس نیز بایستی اعتبار خود را به ویژه در زمینه مرجعیت علمی اثبات کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به بازدید دوره‌ای کارشناسان اداره کل از مدارس افزود: به منظور کیفیت بخشی و بهبود فرایند این بازدیدها، ضمن توجیه کارشناسان، مقرر شده است تا نتایج ارزیابیها تحلیل و مورد بررسی قرار گیرد و نقایص و نارساییها برطرف شود.

ناصری تصریح کرد: به دلیل وجود مشکلات مدارس، مدیران مدارس ماموریت اصلی خود را گاهی فراموش می‌کنند و آن رهبریت آموزشی بوده که لازم است در این زمینه با رفع این مشکلات، ماموریت اصلی مدیران مدارس مد نظر قرار گیرد چرا که اگر این اتفاق نیفتد، آموزش نیز کیفی نخواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت 685 پژوهشسرای دانش‌آموزی در سطح کشور گفت: مهمترین هدف تشکیل این پژوهشسراها، کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و سایر حوزه‌ها است که این امر با جدیت در استان دنبال می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای فعالیت این مراکز بایستی مد نظر مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق قرار گیرد و در این زمینه توصیه‌های لازم به آنها داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.