کرمان؛

کارآفرینان برتر کرمانی معرفی شدند

در جشنواره کارآفرینان برتر استان از 7 کارآفرین در حوزه ی کشاورزی ، خدمات و صنعت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرین برتر استان کرمان گفت: تجلیل از کارآفرینان برتر با هدف الگوسازی برای نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می شود.

وی افزود: هزار و 714 نفر در فراخوان اولیه جشنواره تجلیل از کارآفرین برتر استان کرمان شرکت کردند و بعد از داوری‌ها و بازدیدها از محل کارخانه و کارگاه متقاضیان ، هفت نفر را به عنوان کارآفرین برتر استانی انتخاب شدند.

وی افزود: حدود 42 درصد منابع طبیعی و معادن و 25 درصد اراضی کشاورزی ایران در استان کرمان واقع است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شرایط اقتصادی کشور ضرورت توجه به کارآفرینی را نسبت به گذشته بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف از جمله نیروی انسانی ،افزود: رتبه نخست در حوزه علم و فناوری را در منطقه و در دنیا نیز مقام 15 را از آن خود کرده‌ایم که این جایگاه به عنوان پرورش نیروی انسانی محسوب می‌شود و آثار مثبتی را بر عملکرد فعالان این بخش می‌گذارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس گفت: شرایط اقتصادی کشور و ظرفیت‌های حوزه‌های علمی، تخصصی و فناوری توجه به کارآفرینان را الزامی می‌کند.

پورابراهیمی گفت: کرمان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است که این امر کمک می‌کند تا به عنوان یک استان نمونه کارآفرین نیز مطرح شویم.

وی افزود: در مجلس در تلاش هستیم تا اختیارات استان‌ها را افزایش دهیم و سازمان‌های متناظر بتوانند اختیارات را از ستادهای مرکزی بگیرند، زیرا تمرکزگرایی یکی از مشکلات ماست.

وی با بیان اینکه مسائل تامین مالی یکی از دغدغه‌های اساسی است، گفت : نگاه کارآفرینان با رویکرد دانش و درک صحیح از بازار صورت می‌گیرد، اما در عمل با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند و باید اقدامات اساسی برای تامین مالی صورت گیرد و بازار سرمایه یکی از مواردی است که می‌تواند در این بخش کمک زیادی کند.

پورابراهیمی بیان داشت: نظام بانکی مشکل اصلی فعالان اقتصادی است و 80 درصد فعالان اقتصادی و کارآفرینان با مشکلات بانکی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: وعده‌ای که در پایان مجلس نهم برای تغییر ساختار نظام بانکی داده بودیم، در مجلس دهم مورد پیگیری قرار گرفت و قانون بانکداری در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد و وارد جزئیات شده‌ایم.

پورابراهیمی تصریح کرد: امیدوارم بعد از 33 سال در تابستان سال آینده بتوانیم قانون جدید بانکی متناسب با رویکرد فقهی و اسلامی و ظرفیت نظام بانکی در دنیا را عملیاتی کنیم.

سهیلا دادخواه رییس اداره توسعه کارآفرینی هم گفت :7نفر به عنوان کارآفرین برتر استانی معرفی شده اندکه در بخش صنعت ،محمد نخعی نژاد ،پرویز پیراسته و جواد قربانی پور و در بخش خدمات مجید نورانی ،سعید علی پور و مسعود دهقانی و در بخش کشاورزی روح الله صابری هستند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: کارآفرینان ، برتر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار