رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد بر توجه برای احداث نمازخانه و حسینیه در مناطق گردشگری و بین‌راهی استان تاکید کرد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید الیاس چراغ‌زاده گفت: وجود مکانی برای استراحت، نمازخانه و سرویس بهداشتی از دغدغه‌های مهم مسافران در سفر است.

رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار بالای گردشگران و مسافران در استان، افزود: توجه به این موارد در منطقه‌ای مانند این استان که سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر است نکته مهم و قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه کار ساخت حسینیه و نمازخانه بین‌راهی در دستور کار میراث فرهنگی و مسؤولان اجرایی استان قرار گرفته است، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا قبل از رسیدن عید نوروز و فصل گردشگری این مکان‌ها آماده شوند.

این مسوول، احداث و توسعه نمازخانه را عاملی مهم در توسعه فرهنگ نماز دانست  بیان کرد: اگر در مناطق مختلف گردشگری نمازخانه و حسینیه باشد مردم به نماز خواندن تشویق می‌شوند.

چراغ‌زاده با اشاره به اینکه این استان ظرفیت گردشگری بالای داشته و از استان‌های تمام شیعه کشور است، بیان کرد: باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ نماز و نمازخوانی استفاده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و احداث نمازخانه حسینیه در مناطق گردشگری و بین‌راهی استان تاکید کرد و گفت: سرویس بهداشتی، مکان استراحت و نمازخانه از موارد ضروری در مناطق گردشگری است.

وی توسعه و احداث چنین مکان‌هایی را نیازمند مشارکت و همت دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان استانی دانست و خاطرشان کرد: زیبنده نیست استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد با حجم بالای گردشگری سکوی نماز و مسجد بین‌راهی نداشته باشد.

این مسوول ضمن تقدیر از تلاش‌های میراث فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی در خصوص توجه و ساماندهی یا احداث برخی سکوهای نماز یا مساجد در مسیرهای بین‌راهی استان، گفت: این موضوع باید با جدیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

چراغ‌زاده، ادامه داد: تجهیز و احداث مواردی مانند نمازخانه، سرویس بهداشتی و آب لوله‌کشی در مناطق گردشگری و بین‌راهی استان ضمن تامین رفاه گردشگران، زمینه حضور بیشتر آنها در استان را فراهم خواهد ساخت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.