ایلام؛

راه اندازی سامانه سپهتن در پلیس راه شباب

رئیس پلیس راه ایلام گفت: سامانه سپهتن به منظور نظارت بر نحوه تردد بخش حمل و نقل عمومی در جاده های برون شهری در پاسگاه شباب راه اندازی شده است.

راه اندازی سامانه سپهتن در پلیس راه شباببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سرهنگ محسن ناصری اعلام کرد : فرآیند اجرایی سامانه سپهتن سال 93 به منظور ثبت آنلاین تخلفات اتوبوس های بین شهری و کامیون ها در محورهایی همچون تهران- قم- اصفهان، تهران - مشهد و تهران- تبریز، قم- اراک- لرستان- خوزستان و قزوین- رشت آغاز شد و در استان ایلام نیز به تازگی در مسیر ایلام به کرمانشاه در پاسگاه شباب راه اندازی شده است.

وی افزود: اتوبوس های مجهز به جی پی اس با اتصال به این سامانه نیاز نیست جلوی پاسگاه های پلیس توقف کنند، تمام اطلاعات اتوبوس و راننده همزمان در مانیتور داخل پاسگاه، پلیس راه استان و مرکز تهران رویت و نظارت دقیقی بر نحوه تردد آنها انجام می شود.

رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: سامانه سپهتن این امکان را می دهد تا بر اساس صدور کارت هوشمند برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی و بار راننده وسیله نقلیه در هر مکانی شناسایی و میزان سرعت و تخلف های وی نیز مشخص می شود.

ناصری یاداور شد: قرار است این سامانه در مسیر ایلام به مهران نیز راه اندازی شود که تا پایانه مرزی را پوشش خواهد داد.

وی کاهش تخلف اتوبوس های بین شهری و کامیون های حام بار و برخورد سریع و قاطع را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح عنوان و ابراز امیدواری کرد میزان حوادث جاده ای کشور با اجرای این سامانه کاهش قابل توجهی یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.