مجلس ملی‌ ونزوئلا با انتخاب هیات مدیره جدید هشدار داده قانونی در خصوص قصور در انجام وظیفه رئیس جمهوری تصویب خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، در این رابطه «خولیو بورخس» عضو حزب 'نخست عدالت' به عنوان رئیس جدید مجلس جانشین «هنری راموس آیوپ» شده و «فردی گوارا» از حزب 'اراده مردمی' و «دنیس فرناندز» از حزب 'اقدام دموکراتیک' به ترتیب به عنوان معاونین اول و دوم انتخاب شدند.

بورخس در سخنرانی مراسم تحلیف خود، 2017 را به عنوان” سال نقش مردمی از طریق رای” قلمداد کرد، 'به طوری که خود شهروندان در مورد اینکه چه دولتی می‌ خواهند داشته باشند ، تصمیم بگیرند'.

وی در این مورد گفت: 'که انتخاباتی که ما حق آن را داریم برگزار کردند'. رئیس جدید مجلس هشدار داد که در روزهای آینده ، گروه مخالف دولت از اکثریت پارلمانی خود برای 'اعلام قصور در انجام وظیفه' از سوی رئیس جمهوری کشور استفاده خواهد کرد، موردی که درها را برای یک مبارزه جدید بین قدرت های مختلف ونزوئلا خواهد گشود.

از نظر تئوری تصویب این بیانیه به معنی‌ برکناری مادورو و رئیس جمهور شدن معاونش خواهد شد اما بعید است که دیوان عالی‌ ونزوئلا اجازه اجرای آن را دهد .تاکنون بالاترین نهاد قضایی کشور، علیه همه اقدامات تصویب شده از سوی مجلس ملی‌ علیه دولت حکم داده است.

در همین حال «اکتور رودریگز» سخنگوی گروه دولت در مجلس ملی‌ بورخس را همانند راموس آیوپ” خواند و پیش بینی‌ کرد که رئیس جدید نیز همان نتیجه ای که سلف وی در رابطه با اخراج رئیس جمهوری تجربه کرده را خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار