گیلان؛

ساماندهی 70 درصد از اموال تملیکی کشور

۷۰ درصد از اموال تملیکی کشور امسال ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی  امروز در نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان گفت : در زمان کنونی پرونده های اموال تملیکی 15 میلیارد دلار است. 

امین دلیری افزود : سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی  موظف است کالاهای متروکه ای و مصادره ای و همچنین کالاهایی که برای تعیین تکلیف به این سازمان محول شده را ساماندهی کند.
وی با اشاره به قانون اصلاح کالا و ارز گفت : از این پس می توان با نظر استاندار هر استان کالاهای تملیکی با دوام مانند خودرو ، سیگار و پوشاک را از طریق اتاق های بازرگانی مجددا صادر کرد.
استاندار گیلان نیز گفت : همه دستگاه ها موظفند اموال مکشوفه را تحویل قانون دهند.
محمد علی نجفی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع انبارها در گیلان افزود : با  راه اندازی این سامانه بیشتر مشکلات در مبارزه با قاچاق کالا حل خواهد شد.
وی تصریح کرد : در راه اندازی سامانه جامع انبارها مشخصاتی نظیر تولید کننده ، بارنامه ها ، کالاهای دپو شده در انبارها ، مقصد و مبدا  کالاهای ثبت می شود و به این ترتیب از قاچاق کالا و ارز پیشگیری خواهد شد. 
استاندار گیلان از مسئولان سازمان ها و دستگاه ها خواست تا آمار و اطلاعات کالاها برای ثبت سامانه جامع انبارها به سازمان صنعت ، معدن و تجارت تحویل دهند.
 محمد علی نجفی در ادامه خطاب به رسانه ها به ویژه صدا و سیما گفت :  رسانه ملی در ترویج فرهن استفاده از کالاهای ایرانی نقش و جایگاه مهمی دارد و همانطور که استانداری گیلان برای کمک همه جانبه در این زمینه آمادگی دارد ،  دستگاه ها دولتی نیز ملزم به حمایت از صدا و سیما هستند. 
سرهنگ مهرداد مهرگان جانشین فرمانده انتظامی گیلان  نیز با اشاره به اینکه کشفیات نیروی انتظامی گیلان امسال 155 درصد بیشتر از پارسال است گفت :  کمیته مقابله با قاچاق کالا از ابتدای امسال تا کنون ۲۴ هزار قوطی مشروبات الکلی خارجی،  ۶۰۰ هزار قلم  لوازم آرایشی – بهداشتی  و ۹۰۰ هزار قلم  داروی قاچاق کشف و ضبط  کرده و به مراجع قضایی تحویل داده است.
حسن ظهیری مدیر کل صدا و سیمای گیلان هم  گفت : صدا و سیمای مرکز گیلان با پخش ویژه برنامه و ساخت سریال 26 قسمتی خواب عمیق ، به افزایش آگاهی  های عمومی در خصوص معایب و مضرات کالاهای قاچاق و مشکلات ناشی از مصرف آن  در جامعه کمک کرده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار