مدرس و استاد حوزه علمیه گفت: دشمن سعی دارد نظام اسلامی را نامناسب جلوه دهد و به همین منظور بیداری اسلامی اوج تفکرات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین گلی شیردار مدرس و استاد حوزه علمیه در نشست علمی- تخصصی با موضوع بیداری اسلامی طبق نظریات آیت الله هاشمی شاهرودی در دانشگاه عدالت با اشاره به پالایش تفکر افراد صاحب نظر اظهار داشت: از برجستگی‌های این فقیه بزرگ معرفی بیداری اسلامی به عنوان نقطه عطفی در هدایت اندیشه‌های موجود در جهان اسلامی است.

وی بیان کرد: ما دیدگاهی را در حوزه بیداری اسلامی بر اساس اجرایی شدن انقلاب خود تعریف می‌کنیم که نتیجه آن شناخت این پدیده نو در جهان بشریت است که همت را برای تولید الگوسازی در بطن انقلاب مصرف می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلی ادامه داد: اگر ما نتوانیم مدلی را که امام راحل درباره اسلام ارائه می‌دهد را به دنیا ارائه کنیم از بهره‌مندی این حرکت بزرگ عاجز خواهیم شد، باید ثمره این تحول در مقام الگوی‌دهی به جهان اسلام در تراز بالایی قرار گیرد.

مدرس حوزه علمیه بیان کرد: همه پیامبران جمع شدند که دین را در سایه وحدت اقامه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلی با اشاره به آیه 41 سوره حج، تصریح کرد کرد: حکومت اسلامی چهار شاخصه دارد که یکی از آنها حکومت است.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به شاخصه دیگر عنوان کرد: امام راحل در مطالعات دینی به نگرش اجرا وارد شد، اینگونه می توان تولید فکر جدید داشت.

مدرس حوزه علمیه گفت: دشمن دنبال تفرقه بین مسلمان است، ناکارآمدن جلوه دادن نظام اسلامی به لحاظ الگودهی به جهان از کارهای دیگر دشمن است.

وی عنوان کرد: دشمن دنبال این است که دنیای اسلام را به عنوان منشا اقتدار تضعیف کند، تبدیل و جابجایی مسائل مهم جهان اسلام از درجه یک به درجه 2 تجربه دیگر امروز ما است، اهمیت مسائل و اولویت‌بندی‌ها را پاک می‌کنند جامعه دینی به ویژه و جوامع دیگر را به لحاظ اولیت‌بندی عاجز می‌کنند.

وی افزود: ما نباید به بهانه وحدت زیرساخت های دینی خود را از بین ببریم بلکه با داشتن حاکمیت دینی در پرتو رهبری شایسته و دشمن شناسی هوشمندانه ایشان باید دنیای امروز را بشناسیم بنابراین لعنت کردن تکلیف امروز شما نیست.

پیامبر اکرم اولین بیدارگر جهان اسلام
در ادامه مراسم جت‌الاسلام و المسلمین اکبر فلاح‌نژاد، مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ریشه بیداری اسلامی از تعالیم قرآن و سنت نبوی است و اولین بیدارگر، شخص پیامبر اسلام(ص) و همچنین سلسله ائمه معصومین(ع) هستند. آموزه‌های قرآنی باعث می‌شود انسان‌ها دست به تغییر بزنند.

وی بیان کرد: غربی‌ها در راستای اصول لیبرالیستی، بیداری اسلامی را بهار عربی معرفی کردند، اما رهبر معظم انقلاب با اندیشمندی این واقعه را به طور واقعی بیداری اسلامی نام‌گذاری کردند. 

این مدرس حوزه و دانشگاه یادآور شد: زمینه بیداری اسلامی در 150 سال پیش پایه‌گذاری شده است، وقتی در جنگ جهانی اول امپراطوری عثمانی فرو پاشید، فقدان رهبری در جهان اسلام پدید آمد.

فلاح‌نژاد عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) بیدادگری است که توانست با استفاده از آموزه‌های اسلام، حکومت اسلامی را بر اساس مردم‌سالاری دینی پایه‌گذاری کند که برای آینده دنیای اسلام الگو باشد. 

وی گفت: بیداری اسلامی بر اساس اندیشه‌های آیت‌الله العظمی شاهرودی، مبتنی بر جهان‌بینی اسلامی، توحید و اعتقاد به قیامت است و بر ارزش‌های والای انسان همانند معنویت، کرامت و اخلاق تاکید می‌کند.

بیداری اسلامی فرصت های یک کشور را افزایش می دهد
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالحمید ثابت، مدیر گروه اقتصاد دانشگاه عدالت گفت: اندیشمندان مسلمان توانستند بر جهان علمی آن زمان سیطره پیدا کنند اما انحرافی که در حکومت و حاکمیت به وجود آمد باعث شد در جنبه علمی هم تاثیر بگذارد و این تضعیف جنبه علمی بعد از چند قرن به خاموشی این پرتو انجامید و دوران افول مسلمانان آغاز شد.

وی بیان کرد: مردم‌سالاری دینی یک نقطه کانونی دارد که همانا ولایت است و ولی فقیه، رهبری، هدایت و اعمال قدرت در سطح فوقانی جامعه دارد و جامعه‌ای که ولایت بر سر آن قرار دارد تا آنجا می‌تواند پیش برود که ظرفیت جامعه آن را پذیرفته باشد.

وی گفت: در بررسی‌های استراتژیک و راهبردی، نقاط ضعف و قوت در درون سیستم و تهدید و فرصت در بیرون سیستم وجود  دارد. بیداری اسلامی یک فرصت است و ظرفیت‌های امت اسلامی را بالا می‌برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار