فعالیت قرارگاه امنیت انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوراها در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین همايش سالانه روسای کلانتری هاو پاسگاه های مازندران در ساری گفت: این قرارگاه در قبل، حین و مدتی پس از انتخابات فعالیت خود را ادامه خواهد داد تا زیرساخت های لازم امنیتی برای خلق حماسه حضور فراهم شود.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی به عنوان یکی از مراجع چهارگانه استعلام در صلاحیت افراد در انتخابات افزود: یکی دیگر از وظایف این قرارگاه فراهم آوردن شرایط لازم برای پاسخگویی به این استعلامات در سریع ترین زمان ممکن است.

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به فعالیت شورای عالی کلانتری ها و پاسگاه ها در این نیرو اشاره کرد و گفت: هم اکنون این شورا در 234 پاسگاه و کلانتری با شش کمیته تخصصی و با محوریت اجتماعی فعالیت می کند .

سردار منتظرالمهدی افزود: تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به هموطنان، کاهش دغدغه آنان و رسیدگی سریع تر به پرونده ها، اصلاح و بهبود رفتار کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها و همچنین افزایش رضایت مردم در کلانتری ها و پاسگاه ها از مهمترین اهداف این شورا است.

وی همچنین به فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری در 640 کلانتری کشور اشاره کرد و گفت : از 380 هزار پرونده ارجاعی ۹ ماه امسال به این مراکز بیش از 72 درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در ارتباط با اولویت برنامه های پلیس برای مقابله با بدحجابی گفت: 26 دستگاه مسئولیت حجاب را بر عهده دارند و پلیس آخرین مرجع است.

منتظر المهدی با تاکید بر اینکه حل آسیب های اجتماعی نیازمند راهکارهای اجتماعی است افزود : در موضوع حجاب همه دستگاههای باید پای کار بیایند تا امور به مرحله ورود پلیس برای اقدام های سلبی نرسد.

سردار سيد محمود ميرفيضی فرمانده انتظامی مازندران نیزدر این همایش از کلانتری ها به عنوان ويترين شیشه ای نيروی انتظامی یاد کرد و گفت: حسن رفتار در برخورد با مردم از اولويت های کلانتری ها و پاسگاه ها نیروی انتظامی مازندران است.

وی با بیان اینکه کلانتری ها و پاسگاه ها بيشترين ارتباط با مردم را دارند بايد اخلاق را در سطح يگان خود نهادينه کنند.گفت: کارکنان انتظامی بايد در اين مسير از هرگونه انحرافات قانونی و اعمال مغاير با قوانين و مقررات دوری کنند.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکيد بر برخورد سخت با مجرمان و حفظ اقتدار ناجا در مقابله با هنجارشکنان، برخورد نيروی انتظامی با مردم را نرم، همراه با رافت و مهربانی دانست.

سردار سيد محمود ميرفيضی با بیان اینکه مراکز مشاره و مددکای اجتماعی رایگان در همه کلانتری ها و پاسگاه های استان فعال و خدمات ارائه می دهند افزود: بیش از 10 هزار پرونده در 9 ماه گذشته در این مراکز تشکیل که 70 درصد منجر به صلح و سازش شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار