ترویج فرهنگ قرآنی و معارف دینی در فرماندهی انتظامی استان، کاهش ۴۲ درصد جرائم را به همراه داشته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت‌الاسلام علی نوری رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان، در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ناجا در "ساری"، گفت: جامعه مسلمان ایران تا قبل از سالهای پیروزی انقلاب اسلامی کمتر با قرآن مأنوس بود و این از برکات انقلاب اسلامی است که جوانان این مرز و بوم استعداد و ظرفیت فراگیری قرآن را داشتند و به پیشرفت‌های چشمگیری در این عرصه دست یافتند.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران برای دومین بار میزبانی مسابقات قرآنی سراسری ناجا را بر عهده دارد،افزود:استان مازندران در مسابقات قرآنی ناجای کشور در سه سال متوالی گذشته رتبه اول را کسب کرده است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران، تصریح کرد: اهدای دو دستگاه خودرو، اهدای 15 دستگاه موتورسیکلت، کمک هزینه کربلا به یکهزار نفر و جوایز نقدی و غیر نقدی از جمله مشوق‌های فرماندهی انتظامی استان مازندران در ترویج و گرایش به فعالیت‌های قرآنی بوده است.

وی افزود: در سالهای اخیر در رشته حفظ قرآن پنج جزء رشد قابل توجهی داشتیم به گونه‌ای که در سال 91 تا سال 94 آمار حافظان پنج جزء قرآن به ترتیب از پنج نفر در سال 91 به 27 نفر در سال 92،65 نفر در سال 93 و به 235نفر در سال 94 افزایش یافت.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه در بین کارکنان نیروی انتظامی مازندران، خانواده‌هایی را داریم که کل اعضای خانواده، حافظ قرآن هستند، اظهار داشت: توجه به قرآن و معارف دینی در فرماندهی انتظامی مازندران موجب شده که در سال 94در بین کارکنان ناجا 42 درصد شاهد کاهش جرم داشته باشیم.

وی افزود: 125مربی قرآنی در سطح فرماندهی انتظامی شهرستان‌ ها فعالیت دارند، که بیش از 50 نفر از فرزندان خردسال در مهدهای قرآنی آموزه‌های قرآنی را می آموزند.

در این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق از بین کارکنان انتظامی استان"مرتضی خواجه زاده" از استان "سمنان" نفر اول و از بین کارکنان وظیفه محسن ایزدپناه از استان گیلان به عنوان نفر برتر معرفی شد.

در رشته اذان از بین کارکنان انتظامی استان "ابوالفضل مطواعی" از استان سمنان نفر اول و از بین کارکنان وظیفه"هادی خضری" از استان مازندران به عنوان نفر اول معرفی شد.

در رشته ترتیل از بین کارکنان انتظامی استان سید علی اصغر تقوی از استان سمنان نفر اول و از بین کارکنان وظیفه حسین ولی از استان مازندران به عنوان نفر برتر معرفی شد.

در رشته حفظ پنج جزء در بین کارکنان زن ، سرکار خانم"فاطمه باباپور" از استان مازندران، در بین کارکنان مرد"لطف الله مختاری نژاد" از استان مازندران و در بین کارکنان وظیفه "نعمان آخوند زاده" از "گلستان" به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در رشته قرائت تحقیق در بین کارکنان زن سرکار خانم "عشرت جباری" و سرکار خانم "اشرف السادات کریمی" در رشته ترتیل به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.