بنا بر اظهارات مسئولان دفتر حزب اسلامی گلبدین حکمتیار به زودی وارد کابل می‌شود.

حکمتیار به زودی وارد کابل می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد نادر افغان عضو دفتر رسانه‌های حزب اسلامی می‌گوید، روسیه مخالف حذف نام رهبر حزب اسلامی از فهرست سیاه سازمان ملل نیست. به گفته آقای افغان، بر بنیاد تفاهم‌نامه صلح حکومت با حزب اسلامی تحریم‌های شورای امنیت بر رهبر این حزب به زودی برداشته خواهد شد، اما برداشته هم اگر نشود، رهبر این حزب به کابل می‌آید.

وی بیان داشت: مقام‌های روسی حتی گفته‌اند که در رفع تحریم‌های حزب اسلامی همکاری خواهند کرد.

وی تاکید کرد: تفاهم‌نامۀ صلح حکومت و حزب اسلامی در حال اجرا است و فهرست نام‌های حدود 2500 زندانی این حزب برای آزادی به حکومت سپرده شده و کمیسیونی مشترک در این بخش کار می‌کند.

افغان می‌گوید، این کمیسیون پرونده‌های این زندانیان را بررسی می‌کند که به جرایم جنایی و قاچاق مواد مخدر دست نداشته باشند.

وی افزود: به زودی یک گروه 400 نفری عضو این حزب از زندان آزاد می‌شوند.

در حالیکه چندی قبل شماری از اعضای شورای ملی و فعالان مدنی با برپایی اعتراضاتی خواستار محاکمه حکمتیار به عنوان جنایتکار جنگی شده بودند و با ابراز نگرانی  از ورود حکمتیار به افغانستان گفته‌ بودند که زندانیان حزب اسلامی به دلیل جرم‌های جنایی و جرم‌های سنگین زندانی اند و نباید آزاد شوند.

شفقنا نوشت: به گفته این فعالان، آزادی افراد این حزب  باعث بی نظمی و اغتشاش ،عدم امنیت در جامعه  و قربانی کردن عدالت می شود که تبعات منفی این صلح دروغین و آزاد سازی زندانیان این حزب دامن گیر مردم افغانستان می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.