امکان سنجی اسقرار اورژانس هوایی در ساوه بررسی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شهرستان ساوه در محور مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور قرار دارد و این موضع حجم بالای تردد و تصادقات را در بر دارد.
در همین راستا امکان سنجی استقرار اوژانس هوایی در ساوه فراهم شد.
رییس مرکز فوریت های پزشکی ساوه گفت : برای اسقرار اورژانس هوایی نیازمند محوطه ای باز برای احداث پد بالگرد و نزدیک به بیمارستان باشد.
دکتر عزیزی افزود : چند نقطه قبلا معرفی شده بود که امروز با بررسی های انجام شده یک نقطه انتخاب شد.
وی اضافه کرد : طبق تفاهم نامه ای با اورژانس هوایی استان قزوین قرار شد در صورت نیاز خدمات اورژانس هوایی به شهرستان های ساوه و زرندیه نیز ارائه شود.
امیری ، کارشناس اورژانس هوایی استان قزوین که برای جانمایی و امکان سنجی مکان فرود به ساوه آمده بود ، با بیان اینکه اورژانس هوایی در طرح تحول سلامت اجرایی شده ، گفت : اولین موضوع بعد از تهیه بالگرد هماهنگی با مراکز پذیرنده است.
وی افزود : باید مراکز پذیرنده مثل بیمارستان ها فضای کافی و امن برای فرود بالگرد برای تحویل دادن و گرفتن مصدوم یا بیمار داشته باشد.
امیری با بیان اینکه هدف اصلی ما بررسی مراکز پذیرنده بود ، اضافه کرد : بیمارستان ها و چندین مکان در ساوه برای احداث پد بالگرد بازدید کردیم و اقدامات لازم برای اجرای این پد به صورت مکتب ارئه می شود.
وی گفت : بحرانی بودن شرایط مصدوم ، صعب العبور بودن مکان حادثه ، زیاد بودن تعداد مصدومین از جمله مواردی است که از اورژانس هوایی استفاده می شود.
با آغاز به کار اورژانس هوایی در ساوه ، از زمان اعلام حادثه به اورژانس هوایی تا رساندن مصدوم یا بیمار از دورترین نقاط این دو شهرستان به مرکز درمانی کمتر از 40 دقیقه زمان نیاز است.  
   انتهای پیام / ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.