کشتی قم امیدوارانه به بازی‌های آسیایی و المپیک نگاه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رئیس هیئت کشتی قم با بیان این که جمعیت آزادکاران قمی از فرنگی کاران بیشتر است اما باید در این حوزه بیشتر کار کند افزود:  کشتی قم امیدوارانه به بازی‌های آسیایی و المپیک می‌نگرد.
 
محسن حلوایی در ادامه از وضعیت خوب کشتی قم یاد کرد و افزود:چند قهرمان نونهال، نوجوان و جوان ما در سطح اول کشور رقابت می‌کنند و عضو تیم ملی هستند. در رده سنی بزرگسالان در گذشته ما تنها هادی علیزاده پورنیا را در اختیار داشتیم اما حالا علی زینتی رفاه و مهدی ابراهیمی نیز در این رده و سطح دارای شانس هستند و اتفاقات خوبی در آینده رخ می‌دهد.
 
همچنین وی در ادامه از رده‌های سنی پایین‌تر در این رشته ورزشی یاد کرد و گفت:سازندگی امیدوار کننده‌ای در کشتی قم رخ داده است و این سازندگی همچنان ادامه دارد. کشتی گیرانی مثل محمد مردی، محمد جواد رضایی و علیرضا نجاتی و چند کشتی گیر دیگر می‌توانند در سال‌های آینده نامی برای خود دست و پا کنند.
 
رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: ما امروز در جایی قرار گرفتیم که می‌توانیم امیدوارانه به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ و بازی‌های آسیایی فکر کنیم. این یک جهش در کشتی قم بوده است. خوشحالم که با کار تیمی پیش رفته‌ایم. در چنین موفقیت‌هایی یک نفر نقش ندارد بلکه تیم است که کار می‌کند و حاصل کار یک گروه و یک مجموعه این می‌شود که مدال‌های رنگارنگی به دست می‌آید.
 
وی در پایان از وجود چند کشتی گیر نونهال درجه یک در قم و مدال اخیرشون در سطح کشوری یادکرد و افزود: عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در قم در زمینه مربیگری و قهرمان پروری وجود داشته، کشتی فرنگی از آزاد سبقت گرفته است. شاید یکی از دلایل آن، این باشد که در کشتی آزاد مثل کشتی فرنگی قهرمان شاخصی وجود نداشته که الگو باشد.دوران شکوفایی کشتی فرنگی نیز کماکان ادامه دارد و با تلاش مربیان علاقمند ما و گرایش خوبی که بین جوانان به کشتی وجود دارد فضا برای موفقیت یک جوان علاقمند در قم مهیا شده است.

انتهای پیام/ ص

برچسب ها: قم ، کشتی ، بازی ، اسیایی ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار