سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان از آغاز فعالیت شورای ساماندهی سبک های رزمی و رشته های نوین ابداعی بعد از یک سال و نیم وقفه خبر داد.

شورای ساماندهی سدی برابر رشد قارچ گونه سبک های رزمی استبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام منکرسی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، توقف فعالیت شورای ساماندهی سبک های رزمی را به دلیل مشکلات حقوقی آیین نامه قبلی دانست و تصریح کرد: دفتر برنامه ریزی و نظارت، کار باز طراحی آیین نامه شورای سازماندهی سبک های رزمی را آغاز کرد و با توجه به جلسات مختلف با مدیران ستادی مرتبط و فدراسیون های ورزشی، آیین نامه جدید تدوین و تصویب شد و به تایید وزیر ورزش و جوانان هم رسید و بعد از آن به فدراسیون ها و مبادی ذیربط ابلاغ شد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان با اشاره به وجود بیش از دویست سبک رزمی که در سال های قبل ساماندهی شده بود، اظهار داشت: لازم بود که در قالب آیین نامه جدید درباره سبک های قدیم و جدید بازنگری مجدد صورت گیرد.

به گفته شهرام منکرسی تفاوت آیین نامه جدید با آیین نامه قبل اضافه شدن رشته های نوین و ابداعی است که بر اساس آن در شورا هم سبک های رزمی و هم رشته های نوین و ابداعی مورد بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول، کمیته کارشناسی سبک های رزمی و کمیته کارشناسی رشته های نوین و ابداعی همچنین کمیته نظارت و ارزیابی را کمیته های زیر مجموعه شورای ساماندهی سبک های رزمی و رشته های نوین و ابداعی دانست و افزود: بر اساس این فرآیند کار نظارت و کنترل با دقت بیشتری در خصوص سبک های جدید و رشته های نوین صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: بررسی سبک های رزمی و رشته های نوین ابداعی وظیفه فدراسیونهاست که به دلیل برخی چالش هایی که رشد بی رویه سبک ها در کشور به وجود آورده بود، این وظیفه را به وزارت ورزش و جوانان محول کرده اند که در قالب شورا و با مشارکت و همراهی فدراسیون ها سبک های رزمی ساماندهی و بررسی رشته های نوین و ابداعی صورت می گیرد و از رشد قارچ گونه سبک ها هم جلوگیری خواهد شد.

منکرسی یادآور شد: شورای ساماندهی سبک های رزمی و رشته های نوین و ابداعی با کنترل و نظارت دستگاه متولی ورزش شرایط بهتری را برای توسعه ورزش ایجاد خواهد کرد.

نسخه « PDF » آئین نامه شورای ساماندهی سبک های رزمی و رشته های ورزشی نوین و ابداعی که در تاریخ 23 آذر ماه 95 به تایید وزیر ورزش و جوانان رسیده است در ذیل همین خبر قابل دسترسی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار