رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید در خصوص نظام بودجه ریزی تجدید نظر کنیم.


در خصوص نظام بودجه ریزی باید تجدید نظر کنیم/شهرداری تهران قبل از موعد مقرر بودجه سال 96 را به شورا ارائه دهدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر با تأکید بر اینکه به اواخر سال نزدیک می‌شویم و هنوز بودجه سال آینده شهرداری تهران به دست ما نرسیده است، اظهار داشت: درخواست دارم تا شهرداری تهران قبل از زمان مقرر این بودجه را در اختیار شورا قرار دهد تا با وقت و دقت بیشتری بتوانیم در خصوص آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: امروز 2 هزار میلیارد تومان از درآمدهای نقدی شهرداری تهران کاسته شده و بودجه سال آینده نیز انقباضی خواهد بود به همین دلیل برای اهمیت بیشتر به بودجه باید در خصوص آن با دقت عمل بیشتری تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به موضوع مشکلات شورای عالی در نظام بودجه‌ریزی اشاره کرد و گفت: ظرف سه هفته گذشته با دوستان شورایاری در خصوص این موضوع صحبت کرده‌ام و دریافتم که آن‌ها تصور غلطی از بودجه‌ها دارند.

دنیامالی اضافه کرد: در حالی 134 در مناطق بودجه هزینه می‌کنیم که معاونت‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری بیش از 3 برابر خدمات به مردم ارائه دهند.

وی به مجموعه طغرل در شهرری اشاره کرد و افزود: 50 تا 60 میلیارد تومان تا کنون برای این برج هزینه کرده‌ایم و هم اکنون 170 تا 180 میلیارد تومان پول مجموعه طغرل است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید در خصوص نظام بودجه‌ریزی تجدید نظرهایی انجام دهیم، گفت: در حال حاضر باید عملکرد بودجه 9 ماهه شهرداری تهران را بررسی کنیم اما در حالی که از بودجه‌های روتین مانند پرداخت حقوق‌ها به صورت متمرکز و همچنین تخصیص بودجه‌ها اطلاعی نداریم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به دنیامالی گفت: گزارش سه ماهه تخصیص‌ها به شورا ارسال شده و به زودی به کمیسیون‌ها ارسال می‌کنم.

وی افزود: شهرداری تهران قبل از بهمن ماه بودجه سال 96 را به شورای شهر ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، عمران ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.