دام و طيور و فراورده های خام دامی شهرستان مهریز تحت اقدامات كنترلی و نظارت های بهداشتی شبكه دامپزشكی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دکتر مجتبی مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز گفت: با تلاش پرسنل خدوم شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز، این شبکه در سال جاری در زمینه مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام و نیز بیماری های واگير دام اقدامات كنترلي و پيشگيرانه لازم را انجام گردید. 

از جمله این فعالیت ها، واکسیناسیون گسترده دام ها بر علیه بیماری تب مالت، تب برفکی، آبله، ،شاربن، PPR و آنتروتوکسمی و انجام تست های بروسلوز و سل گاوی و تست مشمشه  جهت تشخیص بیماری تب مالت وسل و مشمشه می باشد.

وی افزود: شهرستان مهریز با دارا بودن 15600راس دام سنگین گاو و گوساله، 88500 راس دام سبک گوسفند و بز، پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 70000 قطعه و 60 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 1100000 قطعه، 7 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت  1200000  قطعه، مرغ خانگی 110800  قطعه و سایر ماکیان از جمله شترمرغ، کبک و بلدرچین جایگاه برجسته ای در صنعت دامپروری استان یزد دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت اعمال نظارت های بهداشتی بر روند تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در یکسال گذشته کشتار بیش از 100000 راس دام تحت نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته است که در این راستا 187 مورد اصلاح و ضبط لاشه دام انجام شده است و مواد غیر قابل مصرف معدوم گردیده است.

دکتر مجتبی اظهار کرد: در طی بازدیدهای دوره ای بازرسان دامپزشکی تعداد 1250 واحد را مورد ممیزی قرار داده و 21 مورد غیر بهداشتی کشف و طبق نتایج آزمایشگاهی 16700 کیلوگرم فراورده های خام دامی غیر قابل مصرف را معدوم نمودند.

وی با اشاره به چالش ها و خطرات پیش روی پرسنل دامپزشکی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه هر چه بیشتر مسئولین به مشکلات کارکنان دامپزشکی، زمینه برای خدمت رسانی هر چه بهتر در سطح جامعه فراهم آید.

 لازم به ذکر است: در بیش از  200 مورد بازرسی از وضعیت رستورانها ومراکز عرضه وسلف غذا کلیه اقدامات بهداشتی وقانونی جهت ارتقاء کیفیت غذا همشهریان و هموطنان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار