معاون فرماندار تربت جام گفت:گردشگری تربت جام فاقد زیر ساخت ها و برنامه ریزی است.

گردشگری تربت جام فاقد زیر ساخت ها و برنامه ریزی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد شافعی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان تربت جام با ظرفیت های که دارد می تواند یکی از کانون های مهم صنعت گردشگری کشور و استان خراسان رضوی باشد که متاسفانه تاکنون برای فراهم نمودن زیر ساخت ها و نگاه به این صنعت اقتصادی برنامه ریزی خاصی صورت نگرفته است.
                                                                                                       
 وی افزود:آثار تاریخی، بازی های آئینی و فضاهای طبیعی این منطقه بی نظیر و در بعضی قسمت ها در جهان کم نظیر است و اگر سمن ها به این عرصه ورود پیدا کنند می توانیم بیشتر از گذشته فرهنگ و آداب رسوم این خطه ی فرهنگی خراسان برزگ را معرفی کنیم.

شافعی ادامه داد: وجود ۱۵۰ اثر تاریخی در شهرستان نسبت به دیگر نقاط استان خراسان متمایز کرده است و اگر بتوانیم ظرفیت ها را به درستی معرفی کنیم شاهد حضور سرمایه گذاران خواهیم بود.

در ادامه محمود طغرایی کارشناس ارشد سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: بیش از یک میلیون اثر تاریخی در جغرافیای ایران شناسایی شده که وظیفه ذاتی ما شناسایی ظرفیت ها، حفاظت، پژوهش و معرفی به جامعه است.

وی افزود: اگر با نگاه و رویکرد اقتصاد مقاومتی به میراث فرهنگی و ظرفیت های کشور داشته باشیم مردم در خارج از کشور هزینه نخواهند کرد و این میراث فرهنگی و اقوام ایرانی عامل وحدت، قدرت و همگرایی هستند.

طغرایی بیان کرد: ظرفیت های تاریخی فوق العاده ای در روستا های تربت جام داریم که نشان دهنده نبوق اجداد می باشد که معرفی این میراث فرهنگی مظلوم واقعه شده است.

وی اعلام کرد: از مجموع دو هزار ۵۰۰ روستای استان خراسان رضوی ۴۷۰ روستا دارای انجمن میراث فرهنگی فعال هستند.

کارشناس ارشد میراث فرهنگی استان خراسان اعلام کرد: از ابتدای امسال انجمن میراث فرهنگی شکل گرفته و ۲۵ تشکل هم در حال ثبت است و تاسیس تشکل های مردم نهاد از ظرفیت های بسیار بی نظیر در حفظ وحراست از مجموعه های فرهنگی است.


انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.