سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان از برگزاری همایش بزرگ بانوان خیر حوزه سلامت خبر داد.

همایش بزرگ بانوان خیر حوزه سلامت در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز رحیمی با بیان اینکه این همایش با محور بانوان خیّر در اسفندماه امسال در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه با هدف معرفی توانمندی‌ها و جلب توجه خیّران به این مرکز برگزار می‎شود، گفت: توجه به حوزه اجتماعی با نگاه ویژه وزارت بهداشت بخصوص شخص وزیر بهداشت در سه سال گذشته مد نظر قرار گرفت و معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان دانشگاه تیپ یک تشکیل شد.

رحیمی، تشکیل معاونت اجتماعی در دانشگاه را بر اساس سه محور حوزه مشارکت‌های مردمی، مولفه‌های سلامت و استقرار دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانست و افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی به اداره سازمان‌های مردم‎نهاد، سمن‌های سلامت و خیریه‌های این بخش با هدف افزایش مشارکت‌های اجتماعی مردم توجه شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه ادامه داد: در خصوص مولفه‎های سلامت، به عوامل اجتماعی آسیب‎رسان پرداخته می‌شود و با رصد مشکلات، سعی بر رفع آنهاست و در واقع، لایه‎های پنهان ارتباطی بین اجتماع و سلامت، پیگیری می‌شود.

وی، راه‌اندازی دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی را به منظور دخالت دادن دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوعات اجتماعی از قبیل استانداری، آموزش و پرورش و... دانست و تأکید کرد: رسیدگی به مسائل اجتماعی تنها در حیطه مسئولیت‌های یک دستگاه نیست و باید با همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های مرتبط، به رصد و حل مشکلات اجتماعی پرداخت.

رحیمی، فعالیت مجمع خیرین سلامت استان و NGO ها در بخش‌های مددکاری و مشاوره را اتفاق مبارکی دانست و تأکید کرد در هر جامعه‌ای که مردم پای کار باشند و در امور مشارکت داشته باشند، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود و در این میان، وظیفه دستگاه‎های دولتی، تسهیل امور و رفع موانع برای حضور و فعالیت آنان است.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه، پیشنهاد برگزاری همایش بزرگ بانوان خیّر در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه از سوی رئیس دانشگاه در مراسم تکریم و معارفه رئیس این مرکز را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش، منشأ حضور موثر خیّران بویژه بانوان باشد.

وی، تهیه بانک اطلاعاتی از بانوان خیّر استان را با هدف شناسایی آنان و معرفی و تجلیل در همایش یاد شده خواستار شد و اعلام کرد: بانوان بسیاری در استان در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند و اقدامات ماندگاری انجام داده‌اند که باید ضمن اطلاع‌رسانی، از آنان قدردانی شود.

رحیمی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر تعداد و فعالیت خیّران در استان سرآمد است؛ از اهدای آپارتمان به مجمع خیرین سلامت و کمک به بازسازی و تجهیز بیمارستان‌ها در این شهرستان توسط بانوان خیّر خبر داد و تأکید کرد که در امور خیر، رقم مهم نیست و حتی یک ریال هم ارزش دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه با بیان اینکه باید با روش‌های مختلف، از فکر، ایده و علم خیّران بهره برد، ادامه داد: با نشان دادن مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان، خیّران اختیار دارند تا نوع کمک خود را انتخاب کنند.

رحیمی، برگزاری همایش بزرگ بانوان خیّر در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه را با هدف نشان دادن قابلیت‌ها و توانمندی‌های این مرکز در ارائه خدمات به مادران و نوزادان دانست و با بیان اینکه بانوان دارای مسئولیت در این بیمارستان خود از افراد خیّر هستند و اقدامات بسیار خوبی در حوزه درمان ناباروری در آن انجام شده است؛ بر روشن کردن ابعاد ورود خیّران با هدف جلب مشارکت‌های آنان برای بهبود فضای فیزیکی و تجهیزات این مرکز تأکید کرد.

انتهای پیام/ د 
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.