افراد غیر متخصص با ورود به عرصه طراحی کتاب کودک و نوجوان به بازار طراحی کتاب رونق مصنوعی می‌بخشند.

کمال طباطبایی، تصویرگر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در واقع تصویرگری کتاب کودک و نوجوان و نویسندگی این کتاب‌ها ارتباط تنگاتنگ با صنعت نشر دارد و در این رابطه باید ببینیم که صنعت نشر تا چه اندازه توان جوابگویی به نیازهای جامعه را دارد.
 
وی افزود: از نظر وضعیت اقتصادی مشکلی هست که طراحی کتاب را به وضعیت هشدار رسانده؛ به گونه‌ای که برخی از تصویرگران برای خروج از وضعیت نامناسب مالی روی به هنرهای موازی چون نقاشی می‌آورند. البته بعضی از افراد که درس طراحی و گرافیک نخوانده‌اند و شناخت کافی از اصول طراحی و تصویرگری ندارند، با استفاده از رایانه کارهایی می‌کنند و با بهره‌گیری از آن کتابهایی را در دسترس مخاطبان قرار می‌دهند که یک رونق مصنوعی به بازار می‌دهد.
 
این تصویرگر اظهار داشت: امروزه ناشرانی که بخواهند ایده نویی وارد کارشان بشود، کم هستند؛ لذا ما نگاه نویی از جنس طراحی کتاب نمی بینیم.
 
طباطبایی ادامه داد: شاید ما به ناشرانی نیاز داریم که اجازه بدهند، ایده های نویی وارد کارهایشان بشود.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کتابی از احمدرضا احمدی، اسکندرنامه به قلم حسین فتاحی و بیژن و منیژه به قلم فرهاد حسن زاده را در دست انتشار  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشر پیدایش و نشر پنجره دارم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار