سفیر سابق پاکستان در افغانستان گفت: ایران باید به عنوان یکی از همسایگان مهم افغانستان، در روند صلح این کشور نقش داشته باشد.

سفیر سابق پاکستان در افغانستان: تهران باید بخشی از روند صلح افغانستان باشد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پاکستان تودی نوشت: سفیر سابق پاکستان در افغانستان گفت: ایران باید به عنوان یکی از همسایگان مهم افغانستان، در روند صلح این کشور نقش داشته باشد.

پایگاه اینترنتی این نشریه پاکستانی افزود: رستم شاه محمد سفیر سابق پاکستان در افغانستان گفته است که حضور ایران در هرگونه روند صلح در افغانستان بسیار اهمیت دارد زیرا ایران مرز مشترک زیادی با افغانستان دارد.

بر اساس گزارش رادیو افغانستان، سفیر سابق پاکستان در این کشور، گفت نمی توان نقش ایران را در هر روند صلحی به علت داشتن روابط دوستانه با این کشور و میزبانی اش از آوارگان افغان، نادیده گرفت.

وی که درباره مذاکرت مربوط به افغانستان در مسکو صحبت می کرد (که با حضور پاکستان و چین و روسیه برگزار شد) افزود: هرگونه دیدار، کنفرانس یا بررسی اوضاع افغانستان که در آن خود این کشور و همسایگان مهمش مثل ایران حضور نداشته باشند، بی ثمر خواهد بود.

وی گفت حاکمیت افغانستان به عنوان یک کشور مستقل باید به رسمیت شناخته شود و بخشی از هرگونه مذاکرات درباره آینده این کشور باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار