حساس کردن رسانه‌ها موثرترین راه مقابله با عطاری‌های متخلف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دکتر مجید امتیازی، رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به ضرورت آگاه سازی اقشار عمومی جامعه در مورد طب سنتی گفت: حساس کردن رسانه‌ها موثرترین راه مقابله با فعالیت غیرقانونی عطاری‌های متخلف است.

وی ‌بحث طب سنتی را یکی از حساس ترین مباحث بهداشتی عصر امروز دانست و افزود: بیشترین آسیب از ناحیه برافروخته شدن و سوء استفاده از باورهای اعتقادی مردم به طب سنتی وارد می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی اطلاعات صحیح را از جمله ضرورت‌های تأمین امنیت بهداشتی و جسمی عنوان کرد و تصریح کرد: تعداد متخصصین طب سنتی در استان یزد کمتر 20 نفر است و این درحالی است که بیش از  1000 نفر تحت عناوین مختلف در حال تجویز داروهای گیاهی در بیماران هستند.

امتیازی آگاه سازی عمومی به منظور آشنایی با آسیب‌های مصرف داروهای غیر اصولی و استاندارد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: عطش مردم به مصرف داروهای گیاهی از دیگر عوامل سوءاستفاده سودجویان در این حوزه است.

وی حساس کردن اقشار مختلف جامعه به وسیله استفاده از ظرفیت رسانه‌های مختلف را یکی از راهکارهای مقابله با فعالیت غیرقانونی عطاری‌های متخلف عنوان کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی عطاری‌ها در سطح استان یزد ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.