جشنواره‌ی ملی و دانشجویی خط و نقاشی روح الله درتبریزبرگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جشنواره‌ی ملی و دانشجویی خط و نقاشی روح الله و در قالب‌های خطاطی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و معلی)، نقاشی خط و حروف‌نگاری (تایپوگرافی) برگزار می‌شود.
مرکز فرهنگی دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی با همکاری معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه‌ی تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، اولین جشنواره ملی و دانشجویی خط و نقاشی خط روح الله را با هدف ترویج نام، یاد و اندیشه‌ی معمار و کبیر انقلاب اسلامی، توسعه‌ی کمی و کیفی آثار هنری مرتبط با حضرت امام خمینی (ره) و نیز معرفی ابعاد عرفانی و اخلاقی امام راحل با بهره‌گیری همزمان شعر و هنر، برگزار می کند.
از جمله اهداف جشنواره می‌توان به ترویج نام، یاد و اندیشه‌‌ی معمار کبیر انقلاب اسلامی، توسعه‌ی کمی و کیفی آثار هنری مرتبط با رهبر کبیر انقلاب و معرفی ابعاد عرفانی و اخلاقی امام خمینی (ره) اشاره کرد.
لازم به ذکر است، موضوعات جشنواره شامل خطوط معلی، ثلث و نسخ، نقاشی خط، نستعلیق و شکسته‌ی نستعلیق و حروف‌نگاری (تایپوگرافی) است.
صرفا دانشجویان مقاطع تحصیلی، مجاز به شرکت در جشنواره می‌باشند و همچنین ارزیابی اولیه‌ی کلیه‌ی آثار در دو مرحله مورد داوری قرار خواهند گرفت.
هر فرد می‌تواند در هر رشته حداکثر سه اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کند و دبیرخانه در رد یا پذیرش و یا انتخاب آثار ارسالی خارج از تعداد اشاره شده، مختار است.
 
آثار ارسالی باید با فرمت jpg و با وضوح  DPI 300و با حجم تقریبی یک مگابایت ارسال گردد و همچنین لازم است که به همراه کلیه‌ی آثار مشخصات شناسنامه‌ای، تصویر کارت دانشجویی، نشانی کامل پستی، شماره تلفن ثابت و همراه در صورت امکان، نشانی الکترونیکی ارسال شود.
علاقه‎مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود به نشانی www.khat.sccir.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.