دومین همایش آموزشی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد در دومین  همایش‌ آموزشی نقش اقامه نماز و امام جماعت در ارتقای سرمایه انسانی ادارات گفت : مدتی است برگزاری همایش آموزشی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته بود که همایش امروز، دومین همایش است.
حجت الاسلام بخشی با بیان اینکه ٣٥٠ روحانی ساماندهی شده که از این تعداد ٢٥٠ روحانی در این همایش شرکت کرده اند افزود : ائمه جماعات نقش بسزایی در ارتقای سرمایه انسانی دارند و بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا ائمه جماعات برنامه های مناسبی را در این زمان در مدارس و ادارات اجرا کنند.
در این همایش عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت : قطعاً اگر اسلام درست معرفی شود، مردم سیاسی خواهند شد و مسئولان خوب سیاسی را انتخاب می‌کنند و در نتیجه ۹۰ درصد مشکلات حل می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، با تأکید بر اینکه باید اسلام را همانطور که هست، معرفی کنیم، عنوان کرد: ایراد ما این است که دین را بد تبلیغ کرده‌ایم، اگر تاریخ اسلام را مطالعه کنیم، متوجه خواهیم شد که اسلام، دین سیاست است.
او با بیان اینکه نظام حوزه علمیه، عالی‌ترین نظام علمی در سطح جهان است، گفت: قطعاً اگر اسلام درست معرفی شده بود، این همه بدحجابی در جامعه مشاهده نمی‌شد، زمانی که یک فرد سیاسی برای اینکه رأی بیاورد، بی‌حجابی را رونق می‌دهد، نتیجه این است که سیاست و دیانت با هم یکی نشده و خوب معرفی نشده است.
عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه هدف اصلی پیامبر(ص) سیاست بود نه اخلاق، اظهار کرد: ایشان فرموده‌اند من رسول رحمت و حماسه هستم، مبعوث نشدم که به زراعت بپردازم، بلکه مبعوث شدم که سلاطین بد جهان را از بین ببرم.
او اضافه کرد: این در حالی است که دین را به عنوان دین اخلاق معرفی کردیم، در صورتی که بزرگ‌ترین و ارزشمندترین اخلاق، تبرّی از دشمن، خدمت به مردم و ولایت‌مداری است.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با اشاره به نقش منابع انسانی، اظهار کرد: موفقیت مؤسسات بزرگ دنیا در عصر حاضر، به دلیل وجود نیروهای انسانی کارآمد است.
علیرضا علیزاده تصریح کرد: این مؤسسات از محاسن نیروهای خود استفاده می‌کنند و هر روز و هر لحظه از نیروی انسانی خود ایده می‌خواهند؛ ما نیز باید در محیط پیرامون خود شروع به ایده‌پردازی کنیم.
 آخرین همایش آموزشی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی نیز در اسفند برگزار خواهد شد.
انتهای پیام//ف ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار