مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت:طرح حامیان آب ویژه دانش آموزان ابتدایی با هدف مصرف بهینه در استان اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛صادق پور،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به سالروز تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب اظهار کرد: روز 11 دی سالروز تشکیل این شرکت‌ها است، پیش از تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب عمدتا شهرداری‌ها متولی آب رسانی در شهرها بودند.

  وی افزود: طرح حامیان آب، یکی از طرح‌های فرهنگی شرکت آب و فاضلاب استان قم بود و 4 هزار و 400 دانش آموز دوره ابتدایی در استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و الگوی مصرف بهینه آب آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت زیر پوشش شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور در ابتدای تاسیس در سال 69، بیش از 26 میلیون نفر بود، اما اکنون در شهرهای ایران 60 میلیون نفر زیر پوشش شرکت‌های آب و فاضلاب هستند.

صادق پور با اشاره به تعداد مشترکان شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور اظهار کرد: اکنون بیش از 15 میلیون مشترک در کشور داریم، در سال 69، 47 تصفیه خانه آب در کشور داشتیم، اما اکنون تعداد این تصفیه‌خانه‌ها به 129 مورد رسیده است.
 
وی ادامه داد: در سال 69 دو میلیون نفر در کشور زیر پوشش فاضلاب بودند، اما اکنون تعداد این مشترکان به بیش از 24 میلیون رسیده است، در ابتدای تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب، 11 تصفیه خانه فاضلاب در کشور داشتیم، اما اکنون تعداد این تصفیه‌خانه‌ها به 150 مورد رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: رشد خوبی را در میزان تعداد مشترکین آب در استان داشتیم، اکنون تعداد افراد زیر پوشش شرکت و فاضلاب آب در استان قم به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است، در مجموع 305 هزار انشعاب آب و 71 هزار انشعاب فاضلاب در استان داریم.
 
صادق پور با اشاره به ضریب نفوذ انشعاب آب در کشور اظهار کرد: 100 درصد جمعیت شهر قم زیر پوشش انشعاب آب هستند، اما این درصد در کشور 99 درصد  است، در کشور به ازای هر هزار و 800 مشترک انشعاب آب، یک کارمند داریم، در حالی که این رقم در استان یک کارمند به ازای هر 1881 مشترک است.
 
وی ادامه داد: استان قم در زمینه شبکه فاضلاب از میانگین کشوری عقب است، در استان 32 کیلومتر خطوط فاضلاب اجرا شده بود، اما امکان دسترسی این خطوط به شبکه اصلی وجود نداشت، اما امسال با ایجاد بیش از یک کیلومتر خط جدید، این 32 کیلومتر خط فاضلاب را به شبکه فاضلاب وصل کردیم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: در 9 ماه اول امسال، نوسازی و بهسازی 20 حلقه چاه را در شهر قم انجام دادیم تا آب این شهر پایدار باشد، امسال سه طرح اقتصاد مقاومتی را در شرکت آب و فاضلاب پیگیری کردیم، این طرح‌ها شامل شیرهای کم مصرف، توسعه شبکه فاضلاب و احداث نیروگاه تولید برق در تصفیه خانه آب دلیجان است.
 
صادق پور با اشاره به سامانه قرائت از راه دور انشعاب آب اظهار کرد: این سامانه را برای 175 مشترک پرمصرف استان قم نصب کردیم تا به صورت روزانه مصرف این مشترکین را قرائت کنیم، همچنین امسال در شرکت آب و فاضلاب استان قم پنج پروژه تحقیقاتی را انجام دادیم و 12 هزار ساعت کلاس آموزشی را برای کارمندان این شرکت برگزار کردیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال توسعه، بازسازی و نوسازی 30 کیلومتر خطوط آب در استان قم صورت گرفت، همچنین در این مدت 30 کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب استان را هم نوسازی کردیم، امسال 11 هزار انشعاب آب و فاضلاب به مشترکان در استان قم واگذار شد.

انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار