ادامه صف‌های طولانی در هند با وجود پایان یافتن مهلت تعویض اسکناس‌های باطل‌شده

مهلت تعیین شده از سوی دولت هند برای تعویض اسکناس‌های 500 و 1000 روپیه‌ای تمام شد.

ادامه صف‌های طولانی در هند با وجود پایان یافتن مهلت تعویض اسکناس‌های باطل‌شدهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، با تمام شدن مهلت مقرر از سوی دولت هند برای تعویض اسکناس های 500 و 1000 روپیه ای، مردم همچنان در صف های طولانی خارج از بانک ها حضور دارند. 

40 درصد عابربانک های هند کاملا خالی شده اند؛ یعنی پول نقدی برای معاوضه با اسکناس های قبلی موجود نیست. پس از اجرای دستور نارندرا مودی، نخست وزیر هند، درخصوص منسوخ کردن اسکناس های 500 و 1000 روپیه ای، مردم این کشور با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند. مردم تا 30 دسامبر (10 دی) مهلت داشتند تا اسکناس های  قدیمی خود را تعویض کنند. 

تصمیم دولت هند برای تعویض اسکناس بخشی از سیاست این کشور برای مقابله با فساد، پول‌شویی و انتشار اسکناس‌های جعلی است.

در حال حاضر، مهلت تعیین شده برای واگذاری اسکناس های قبلی و تحویل گرفتن سپرده بانکی در قبال آن به اتمام رسیده است. با این حال، برخی از مردم از جمله هندوهای خارج از کشور می توانند تا 31 مارس 2017 (11 فروردین 96) برای تعویض اسکناس ها به شعب بانک مرکزی هند مراجعه کنند؛ اما فرایند تعویض اسکناس ها در این شعب پیچیده تر از مراجعه به یک بانک معمولی است.

قرار است مجلس هند قانونی را تصویب کند که براساس آن نگه داشتن اسکناس های قدیمی از تاریخ 1 آوریل 2017 (12 فروردین 96) جرم تلقی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار