28 راهکار نقشه سند تحوّل بنیادین در حوزه آموزش ابتدایی گیلان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان گفت: در راستای اجرای سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش 28 راهکار در برنامه راهبردی معاونت آموزش ابتدایی اجرایی شده است.

علی حسین زاده با تشریح برنامه های این سند، گفت: از 10 راهبرد تدوین شده در حوزه معاونت آموزش ابتدایی 9 راهبرد در دوره دبستانی و دیگر راهبرد آن مربوط به دوره پیش دبستانی است. وی خاطرنشان کرد: در اجرای این راهبردها 53 راهکار تعریف شده است که تاکنون 28 راهکار اجرایی شده وباقی آن طبق برنامه زمان بندی شده محقّق می شود.

وی گفت: انسداد مبادی بی سوادی در دوره ابتدایی بر اساس آمارهای ثبت احوال و وزارت آموزش و پرورش ، تقویت مهارتهای حرفه ای معلمان از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی، اجرای برنامه تدبیر و تعالی ، نظارت و ارزیابی از کلاسهای دوره پیش دبستانی، نظارت بر اجرای برنامه آموزش تلفیقی فراگیر دانش آموزان با نیازهای ویژه و آموزش آداب و مهارتهای زندگی اسلامی برخی از مهم ترین راهکارهای اجرا شده در حوزه آموزش ابتدایی گیلان است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر استفاده از فن آوریهای نوین ارتباطی خاطرنشان کرد: تجهیز مدارس ابتدایی به فن آوریهای هوشمندبا اولویت پایه ششم و با رویکرد مدارس روستایی و کم برخوردار و برگزاری کارگاههای توانمندسازی معلمان از راهکارهای آموزش ابتدایی در این برنامه است.

حسین زاده رشد فضایل اخلاقی دانش آموزان، توسعه یادگیری گروهی و خلّاق، توسعه دانش و ارتقای سطح مهارت های حرفه ای و تعامل موثّر با خانواده ها و سازمانها را از اهداف اجرای سند برنامه راهبردی معاونت آموزش ابتدایی اعلام کرد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.