معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت:ماهانه در استان مبالغ قابل توجهی در قالب استرداد مالیاتی به صادرکنندگان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی ، حسن کوماسی معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان در ارزیابی آثار اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در طول قریب به 8 سال از اجرای آن با بیان اینکه حمایت های مالیاتی از صادرات 100درصد است گفت : صادر کنندگان نه تنها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند بلکه مالیات هایی را که در فرایندتولید بابت خرید کالا و خدمات صادراتی پرداخت کرده اند می توانند از سیستم مالیاتی باز پس گیرند که در این چهارچوب ماهانه در استان مبالغ قابل توجهی از قبل استرداد مالیاتی به صادر کنندگان پرداخت می شود .

وی عینی ترین تاثیر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را مربوط به پرداخت ماهانه و مستمر 3 درصد عوارض این مالیات به شهرداری ها و دهیاری ها و مشارکت در اجرای پروژه های عمران شهری و روستایی از این طریق عنوان کرد و افزود : به اذعان خود مسئولان شهرداری ، این پرداختی مستمر ماهانه به محل درآمدی قابل اتکایی جهت برنامه ریزی های شهرداری تبدیل شده است .

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان افزود : مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات بر مصرف است که بهبود الگوی مصرف و در پی آن نوعی عدالت را در بطن خود دارد چرا که هر کس مصرف بیشتری دارد مالیات بر ارزش افزوده بیشتری هم می پردازد .

کوماسی با اشاره به اینکه سبد مصرفی خانواده ها از جمله نان ، شیر ، گوشت و پنیر و ... از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند اظهار داشت : این مالیات بر زندگی مردم تاثیر مثبت داشته است .

این مقام مسئول هزینه پایین وصول و سهل الوصول بودن مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر مزایای این مالیات عنوان کرد و افزود: وصول این مالیات نیروی انسانی و زیر ساخت های محدودی را طلب می کند به طوری که قریب به50 درصد مالیات وعوارض وصولی کشورمربوط به ارزش افزوده است که توسط تنها 18 درصد از نیروی انسانی شاغل در سیستم صورت می گیرد .

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی همچنین فاصله زمانی اندک بین تصویب و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1387 و محدودیت زیرساخت ها ، ناکافی بودن نیروی انسانی ، عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کافی در زمینه این مالیات ، عدم صدور صورت حساب که اساس کار مالیات بر ارزش افزوده و ابزار شفاف ساز این قانون است همچنین موضوع صورت حساب های جعلی و ساختگی را از جمله مشکلات و موانع موجود بر سر راه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده چند سال گذشته عنوان کرد و افزود : خوشبختانه مراحل دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده که طی آن اشکالات این قانون نیز مرتفع می شود در حال نهایی شدن در هیات دولت و مجلس است .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.