در حال حاضر یک هزار و 780 بیمار خاص در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وجود بیش از یک هزار بیمار خاص در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یک هزار و 780 بیمار خاص در این استان وجود دارد.

مرتضی هاشم زاده افزود: این تعداد شامل یک هزار و 120 بیمار ام اس، 294 بیمار تالاسمی، 57 بیمار هموفیلی و 309 بیمار دیالیزی است که تمامی خدمات و داروهای مورد نياز به صورت رايگان در اختيار آنان قرار می گيرد.

وی با اشاره به نیاز بیماران تالاسمی به پمپ مخصوص تزریق داروی آهن زدایی ادامه داد: قيمت هر كدام از اين پمپ ها برای استفاده سه سال یک بیمار ۲۲ ميليون ريال و هزينه مورد نياز تمامی بيماران تالاسمی استان برای تأمین این پمپ ۶ ميليارد و ۴۶۸ ميليون ريال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه راهكارهای قانونی به منظور استفاده از اعتبارات دولتی و كمک های خيری و استفاده از توان بخشی خصوصی در خدمات رسانی به بيماران خاص ضروری می باشد.

هاشم زاده افزود: بر اساس برنامه ريزی های انجام شده تا پايان امسال، ارائه خدمات به بيماران دياليزی از طريق بخش خصوصی مورد تأييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و با مشارکت بیمه صورت می گيرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار