شهرکرد؛

اجرای طرح غربالگری اوتیسم در چهارمحال و بختیاری

همزمان با روز جهانی معلولین، اجرای طرح غربالگری اوتیسم در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با روز جهانی معلولین، اجرای طرح غربالگری اوتیسم با هدف کاهش معلولیت برای کودکان یک تا 6 سال از طریق تست و آزمون اجرا در استان آغاز شد.

محمد میرزایی افزود: در این طرح، کودکانی که از طریق آزمون، مشکوک به اوتیسم می‎شوند، برای تشخیص نهایی و اجرای طرح های درمان به متخصصان ارجاع و پس از تأیید قطعی بیماری به مراکز درمانی و توانبخشی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک مرکز تخصصی اوتیسم با ظرفیت پذیرش 60 بیمار در استان فعال است که خدمات گفتار درمانی، کار درمانی و مشاوره به بیماران ارائه می‌ کند.

میرزایی با بیان اینکه طرح غربالگری کودکان اوتیسم سال گذشته بین کودکان 18 تا 36 ماهه در استان اجرا شد اضافه کرد: هم اکنون 250 کودک مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده است.

اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می شود. علت اصلی این اختلال ناشناخته‌ است و علائم آن تا پیش از سه سالگی بروز می کند.

3 دسامبر برابر با 13 آذر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان «روز جهانی معلولین» و 13 تا 18 آذر ماه به عنوان «هفته ملی معلولین» با شعار «آینده ای که ما می خواهیم، جهانی فراگیر و برابر برای همه» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار