امسال 10 قطعه زمين به مساحت بیش از يك ميليون و 11 هزار مترمربع از اراضی ملی در آذربايجان غربی تحصيل و تملك شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مديركل راه و شهرسازي استان با اعلام اين مطلب گفت: حفاظت و نگهداري از اراضي ملي از مهمترين رسالتهاي كاري اين اداره كل است كه امسال توانستيم تحصيل 101 هكتار از اراضي ملي را محقق سازيم.

داريوش نصر در تشريح عملكرد نه ماه مديريت املاك و حقوقي اين اداره كل از واگذاري 4 هكتار اراضي به متقاضيان زمين خبر داد و اظهار كرد: امسال 149 قطعه زمين به مساحت 42 هزار و 510 مترمربع به متقاضيان زمين در آذربايجان غربي واگذار شده است.

وي به ثبت سند تكبرگي 411 قطعه زمين در سامانه يكپارچه مديريت اراضي و مستغلات اشاره كرد و افزود: امسال اطلاعات 278 هكتار و 5 هزار مترمربع از اراضي در اين سامانه ثبت شده است.

مديركل راه و شهرسازي استان با تاكيد براينكه شفافيت اطلاعات از ملزومات اصلي برنامه‌ريزي اصولي و كارآمد در بخش اقتصادي تلقي مي‌شود، تصريح كرد: اهميت سامانه هوشمند املاك و مستغلات، به عنوان بستر اصلي برنامه ريزي اقتصادي و سياست هاي آمايش سرزمين، تثبيت حقوق مالكيت و برنامه‌ريزي كاربري اراضي مورد بررسي قرار مي گيرد.

نصر، افزايش امنيت مالكيت خصوصي، كاهش جرايم و زمين خواري، كاهش پرونده‌ هاي ورودي به قوه قضائيه و افزايش امنيت سرمايه‌گذاري را از بارزترين مزاياي شفاف سازي و اطلاع رساني صحيح و دقيق از عملكرد مديريت املاك و حقوقي اين اداره كل برشمرد.

وي همچنين از اخذ صورتمجلس تفكيكي 544 قطعه زمين خبر داد و گفت: صورتمجلس تفكيكي طبقات براي 181 واحد اخذ شده است.

صورتمجلس تفكيكي با استفاده از گواهي پايان ساختمان توسط ثبت اسناد و املاك تهيه مي شود. اين صورتجلسه صرفا به تعريف حدود اربعه واحدهاي مستقل و ذكر مساحت آنها و شماره گذاري آنها مي پردازد بي آنكه به مالكيت خصوصي واحدها بپردازد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.