در این گزارش خلاصه ای از اتفاقاتی را که سینما در این هفته گذراند را می خوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش خلاصه ای از اتفاقاتی را که سینما در این هفته گذراند را می خوانید.

مراسم تودیع معارفه مدیر عامل انجمن سینما جوان برگزار شد

مراسم معارفه مدیر عامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد. در این مراسم که با حضور حجت الله ایوبی، مدیران سازمان سینمایی و جمعی از اعضا انجمن سینمای جوانان در محل سینما کوچک سازمان سینمایی برگزار شد، سید محمد صادق موسوی بعنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران معرفی گردید.

در این مراسم جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، انجمن سینمای جوانان ایران، پیشکسوتان و هنرمندان سینما حضور داشتند، اما خود فرید فرخنده کیش در مراسم حاضر نبود.

گفتنی است سید محمد صادق موسوی، مدیر عامل جدید انجمن سینما جوان، متولد 1358 و فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی از دانشگاه تهران است .

هفتمین جشنواره مردمی عمار با اعلام برگزیدگان آغاز شد


در این مراسم نادر طالب‌زاده گفت: خدا را شکر می کنم که فرهنگ مستندسازی میان بچه‌های انقلابی به راه افتاده است، کار یک مستندساز بسيار سخت است چرا كه كار سنگينی است كار می‌تواند بسيار تاثيرگذار هم باشد. اين تاثير مي‌تواند حتي از كار ده وزير موثرتر و بيشتر باشد..

وی ادامه داد: عمار که شروع شد، این اتفاق منجر به ساخته شدن چند گروه دانشجویی شد و این جریان هیچ کجا نیست که کسی بر پایه عقیده مستند بسازد.

طالب زاده گفت: همیشه وقتی رئیس جمهوری عوض می‌شود، تهدیدها به ایران آغاز می‌شود اما الان می بینیم که خودشان با خودشان درگیر شده اند و این نشان از پیروزی انقلاب دارد. جوانان مستندساز افرادي هستند که با عقیده مستندسازی می‌کنند و این را مرهون هدایت خداوند هستيم. ما باید با هوش پیش برویم و همه این‌ها به کارهای جوانان برمی‌گردد. امروز این فرصت وجود دارد برای جوانان که با ساخت آثار مناسب مسئولان را به چالش بکشند. زمان رشد فرهنگ اسلام ناب رسیده است؛ باید مسئولین کم کار و خطا کار را به چالش کشید.

دنیا فنی زاده در گذشت

دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی و دختر پرویز فنی زاده به علت سرطان عضله دست درگذشت و پیکرش از خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد.

حوزه هنری با نه فیلم در جشنواره کلکته

فیلم‌های سینمایی «آزادی مشروط» به كارگردانی حسین مهكام و انیمیشن-رئال «مبارك» به كارگردانی محمدرضا نجفی امامی به همراه فیلم‌های كوتاه «مثل بادكنك»، «ولد»، «قرار بی قرار»، «علمك»، «رویای گل ها»، «مرد و بچه» و «كودكان باران» تولید شده در باشگاه فیلم سوره در ششمین جشنواره بین المللی فیلم كودك «كلكته» در كشور هند به نمایش درمی‌آیند.
 
عناوین بخش های مختلف جشنواره فیلم پروین اعتصامی مشخص شد

این مسابقه فیلم کوتاه جشنواره در 8 بخش برگزار می‌شود.

جشنواره ملی پروین اعتصامی به دبیری مازیار رضاخانی و با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌گردد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار