خانه موزه بانو مکرمه قنبری نقاش خود آموخته مازندرانی، میزبان شاعران مازندرانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،زهرا بلبلی مسئول برگزاری نشست هنری شاعران بر لزوم توجه جدی تر مسئولان استانی و کشوری به موزه منحصر به فرد مرحومه مکرمه قنبری تاکید کرد و گفت: شاعرانی از شهرستان های ساری، بابل، بابلسر، هادی شهر با حضور در خانه موزه مکرمه قنبری ضمن شعرخوانی و اجرای برنامه هنری یاد و خاطره آن مرحومه را گرامی داشتند.

وی افزود: بانو مکرمه قنبری در طول حیات خود بارها و بارها به سرودن شعر ابراز علاقه کرده بود و همواره دوست داشت تا بتواند شعر بگوید اما سرنوشت چیزی دیگر برای او رقم زد و سر از وادی نقاشی در آورد.

وی گفت: بانو مکرمه قنبری با زبان رنگ ها سخنان قلبی خود را می سرود و همین اندیشه باعث شد تا با همراهی هدی طبری، میثم رنجبر و جمعی از شاعران خوب مازندرانی این خانه موزه را به شاعران استان پیوند زده و گوشه ای کوچک از آرزوهای بزرگ آن مرحومه محقق شود.

علی بلبلی رییس خانه موزه بانو مکرمه قنبری نیز حضور هنرمندان مازندرانی در خانه موزه مکرمه را آغازی برای توسعه فعالیت های هنری دانست و افزود: با برنامه ریزی هایی که انجام شده در آینده ای نزدیک شاهد حضور بیشتر شاعران استان و کشور در خانه موزه بانو مکرمه قنبری خواهیم بود.

مکرمه قنبری متولد ۱۳۰۷ در دری‌کنده بابل نقاش سبک پست مدرنیسم مازندرانی بود که به دلیل نقاشی‌هایش به عنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شد.

مکرمه تحصیلات دانشگاهی و سواد خواندن و نوشتن نداشت و دوره علمی هم نگذرانده بود، او در سن ۶۷ سالگی نقاشی را شروع و نخستین نمایشگاهش در سال ۱۳۷۴ در گالری سیحون بر پا کرد.

اولین بار در سال ۱۹۹۸ فیلمی از مکرّمه و آثارش توسط مجید ماهیچی ساخته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.