نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان گفت:تا 9 دی 88 اسمی از تحریم نبود، اما بلافاصله بعد از آن تحریم‌ها شروع شد، یعنی دشمنان به تحرکات فتنه‌گران امید داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی امروز در تجمع بزرگ حماسه 9 دی در کرمان گفت: باید حماسه 9 دی را شناخت و نباید اجازه داد، کسانی این حماسه را تحریف کنند.

وی گفت: حماسه 9 دی، حماسه بیعت جاوید دیروز و امروز با ولایت است، عنصر ولایتمداری در گوشت و پوست و خون و جان این مردم پیچیده است.

وی افزود:حماسه 9 دی، حماسه وحدت ملت ماست و نماد این وحدت اجتماع بزرگ مردم است و آنها که این حماسه را تفرقه‌انگیزی می‌دانند، خود فتنه‌گر هستند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: فتنه‌های بعدی را هم ولایت‌گریزی و ولایت ‌ستیزی رقم می‌زند ، بیدار باشید و ببینید که قانون اساسی مشروعیت 3 قوه را به ولایت فقیه می‌داند.

امام جمعه موقت تهران گفت: ولایت‌فقیه ارزنده‌ترین ارمغان امام راحل است، عنصر ولایتمداری عجین با حماسه 9 دی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان افزود: دومین عنصر اساسی حماسه 9 دی، تبری و نفرت از کسانی است که به انقلاب بزرگ ملت ایران ضربه زدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو تهاجم خارجی و داخلی را تجربه کردند، گفت: تهاجم خارجی جنگ تحمیلی بود که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس پاسخ آن را به خوبی دادند.

آیت الله خاتمی افزاد: در تهاجم داخلی علیه ملت ایران، همان جریانی که مقابل مولا علی (ع) ایستاد با همان خصوصیات در فتنه 88 در مقابل نظام ایستاد.

وی ادامه داد: نمی‌شود، بگویند، ما ولایت را دوست داریم، اما خط قرمز ما فتنه نیست، حماسه 9 دی حماسه تبری از ولایت‌ستیزان است و فتنه‌گران و حامیان آنها باید بدانند تا وقتی فتنه‌گری آنها وجود دارد، این تبری در ملت ما باقی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: این اجتماع بزرگ را باید اجتماع وحدت بنامیم، اما نه وحدت تحریف شده‌ای که بعضی‌ها می‌گویند.

وی ادامه داد: حماسه 9 دی تفسیر درست وحدت است، کسانی که رویاروی با فتنه‌اند، طرفداران وحدت هستند، اما آنهایی که با این مردم مقابله می‌کنند یا در جلسه‌ای سخنران اسمی از فتنه می‌برد، جلسه را ترک می‌کنند، اینها خودشان فتنه‌گر هستند.

وی با اشاره به اینکه روسای سه قوه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته فتنه را محکوم کردند، گفت: عنصر دیگر حماسه 9 دی، پاسداری از انقلاب اسلامی است، ما این انقلاب را مجانی به دست نیاوردیم که از دست بدهیم.

آیت الله خاتمی گفت: تا 9 دی 88 اسمی از تحریم نبود، اما بلافاصله بعد از آن تحریم‌ها شروع شد، یعنی دشمنان ملت هشت ماه به تحرکات فتنه‌گران امید داشتند، اما ملت ایران آنها را ناکام گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی گره خورده با مقاومت است، مردم ما نشان دادند در جنگ تحمیلی هشت ساله مقاوم در صحنه حضور دارند و با بصیرت خود نشان دادند که مقاوم و خستگی‌ناپذیر هستند.

وی افزود: به صراحت بگویم، کسانی در پی به فراموشی کشاندن فتنه 88 هستند، اینها خود فتنه‌گر هستند، حمایت از فتنه، فتنه‌گری است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار