عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی، پاسداری و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی را، راهی برای توسعه اقتصاد و تجارت کشور دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسن نامی گفت: ما با حفظ و حراست از آثار، بناها و بافت های تاریخی می توانیم فرصت های ویژه گردشگری را فراهم کنیم و در ضمن صیانت از تاریخ و فرهنگ غنی کشورمان در جهت رشد و پویایی اقتصاد و تجارت نیز گام برداریم.
وی برگزاری کنگره های ملی و استانی تاریخ معماری و شهرسازی را فرصت مغتنمی برای آگاه سازی و فرهنگ سازی عمومی دانست و افزود: در اینگونه محافل علمی و آموزشی می توان حساسیت مردم را نسبت به آثار و بناهای تاریخی برانگیخت و موج تازه ای را در نگاه مردمی ایجاد کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی اظهار داشت: فرهنگ و سنت، جزیی جدا نشدنی از نگرش و رفتار اجتماعی ما ایرانیان است بنابراین می توان گفت، با زیباسازی بافت های ارزشمند تاریخی در هر شهر و روستایی، ضمن نمایش هویت ایرانی و اسلامی منطقه، برای ساکنان و عابران گذرگاه های تاریخی، شادی را به ارمغان آورد و شاخص امید به زندگی را افزایش داد.
نامی از نیشابور با عنوان یکی از الگوهای مدون شهرسازی اسلامی یاد کرد و گفت: در شهر نیشابور کاوش های باستان شناسانه بسیاری صورت گرفته است و از آنجایی که باستان شناسی ارتباط تنگاتنگی با سازه های معماری و شهرسازی دارد می توان به راحتی سیر تحول تاریخی معماری و شهرسازی را در این شهر بازسازی کرد.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.