لیگ برتر فوتبال ایران شاهد حضور تعداد زیادی از جوانان در تیم های مختلف است.

جوان گرایی/////////// جوان گرایی در لیگ برتر / ترین های جوان لیگ برتر کدامندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان لیگ شانزدهم حالا به پایان نیم فصل نخست خود رسیده و بد نیست نگاهی آماری به بهترین جوان های هر تیم بیاندازیم.این روزها بر اساس قانون، تیم های لیگ برتر باید از تعدادی بازیکن زیر 23 سال بهره ببرند. موضوعی که کمک زیادی به فوتبال ایران کرده و باعث شده تیم ملی ایران که چهار سال است بهترین تیم آسیاست از جوانانی بهره ببرد که در سن پایین به موفقیت های بزرگ دست یافته اند.

استفاده از جوان گرایی در تیم های لیگ برتری و توجه کادر فنی تیم ملی به همین مقوله نتیجه بسیار خوب داشته به طوری که این روزها لژیونر های زیادی از جوانان ایرانی در لیگ های اروپایی وجود دارند،به گفته امیر عابدینی شاید تنها سلاح ما در مقابل کشور های آسیایی که این روز ها سرمایه گذاری های سنگینی در فوتبال انجام می دهند توجه به همین بحث جوان گرایی است. 

حال در بخش زیر به معرفی بازیکنان موفق جوان در لیگ برتر می پردازیم.

پرسپولیس:

پرسپولیس تهران که این روز ها تیم نخست جدول رده بندی است از جوانان خوبی مانند صادق محرمی، علی علیپور، حامد آقایی و رضا کرملاچعب سود می برد که شاخص ترین آن ها شاید علی علیپور مهاجم موفق پرسپولیس باشد. 

تراکتورسازی:

تراکتورسازی هم بازیکنان جوان خوبی دارد که شاید بتوان موفق ترین آن ها را سعید آقایی دانست.در رتبه سوم جدول هم ذوب آهن که ترکیبی از جوانان و با تجربه ها را در کنار هم دارد از احسان پهلوانی سود می برد که این روز ها یکی از بهترین های ذوب آهن است.

پیکان:

پیکان تهران تیم چهارم این روز های جدول رده بندی هم بازیکنان جوان زیادی دارد. مجید جلالی که به جوان گرایی و ریسک استفاده از جوانان بسیار معروف است و نزدیک به  10 بازیکن زیر 23 سال دارد که هر کدام از آن ها در تیم های ملی پایه بسیار موفق بوده و آینده ی روشنی در فوتبال دارند.

نفت: 

نفت تهران و علی دایی هم کم از پیکانی ها ندارند. آن ها هم نزدیک به 10 بازیکن جوان در اختیار دارند که شاید شاخص ترین آن ها که این روزها نامش بیشتر شنیده می شود مجتبی حق دوست باشد.

تیم های خوزستانی:

تیم های لیگ برتری مانند استقلال خوزستان ، صنعت نفت آبادان و فولاد هم از جمله تیم هایی هستند که به جوان گرایی مشهورند،تیم هایی که بازیکنان بسیاری را در این سال ها به فوتبال معرفی کرده اند. 
 
استقلال خوزستان که امسال باید در آسیا هم به مصاف حریفان برود نزدیک به 16 بازیکن زیر 23 سال دارد که رکوردی خاص را در فوتبال ثبت کرده است، جوانانی که هر کدام غیر ممکن ترین ها را برای این تیم ممکن کرده اند.

فولاد هم مانند همشهری خود یعنی استقلال بازیکنان زیادی دارد که شاید بهترین های آن بازی های زیادی برای فولادی ها انجام داده اند یوسف و کیا و میلاد پاک پرور باشند.دیگر تیم خوزستانی یعنی صنعت نفت هم که امسال پس از مدت ها غیبت در لیگ برتر حضور دارد 16 بازیکن زیر 23 سال دارد که بسیاری از آن ها مشهور هستند.

استقلال:

استقلال تهران و پرسپولیس شاید کم ترین جوان های لیگ شانزدهم را در اختیار داشتند. در استقلال هم تعداد بازیکنان زیر 23 سال به اندازه ی انگشتان دست است. بازیکنانی که البته بسیار عملکرد خوبی دارند، سید مجتبی حسینی، سید محسن کریمی و میلاد زکی پور از جمله بازیکنان موفق زیر 23 سال آبی پوشان پایتخت هستند. 

سپاهان:

سپاهان اصفهان دیگر تیمی است که لیگ شانزدهم را بسیار متفاوت آغاز کرد عبداله ویسی که توانسته بود استقلال خوزستان را قهرمان لیگ پانزدهم کند به این تیم آمد و در همان ابتدا بسیاری از بازیکنان قدیمی و سن دار این تیم را کنار گذاشت تا مانند استقلال خوزستان از جوان ترها استفاده کند. ویسی با در اختیار گرفتن 12 بازیکن جوان شاید یک تحول عظیم را در فوتبال اصفهان پدید آورد.

تیم های تبریزی هم توجه خاصی به جوان گرایی دارند گسترش فولاد با 12 بازیکن جوان یکی از تیم های بی حاشیه و خوب لیگ برتر است که در این سال ها همواره بدون فراز نشیب بوده، ماشین سازی هم که امسال تازه به لیگ برتر آمده است در قعر جدول شرایط نامناسبی دارد نزدیک به 16 جوان دارد. 

تیم های خراسانی هم علیرغم این که روزگار خوشی را در نیم فصل نخست تجربه نکردند بازیکنان جوان خوبی در اختیار دارند. پدیده با 10 و سیاه جامگان با 13 بازیکن جوان از جمله باشگاه هایی هستند که می توانند نقش زیادی در معرفی بازیکنان موفق به فوتبال داشته باشند. 

تیم های سایپا و صبای قم هم از جمله باشگاه هایی هستند که با در اختیار داشتن هر کدام 10 بازیکن جوان نقش عمده ای در آینده فوتبال خواهند داشت.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار