آقای منصوریان بالاخره جوانگرایی خوب است یا بد؟

برگ برنده علی منصوریان در این فصل استفاده از بازیکنان جوان بود که اتفاقا خوب جواب داده، اما هر امتیازی که از دست می رود را نباید به حساب جوانگرایی گذاشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به نتایج اخیری که تیم فوتبال استقلال در رقابت های لیگ برتر کسب کرده است بر همین اساس علیرضا منصوریان در مصاحبه‌اش اعلام کرده این تساوی‌ها و امتیاز از دست دادن‌ها تاوان جوانگرایی‌ است.در حالی که منصوریان باید بداند همین جوان‌ها اکنون بهترین‌های استقلال هستند و برخلاف گفته‌های او این مسن‌ترها هستند که باعث ضعف استقلال هستند و اصلا به نظر منصوریان نمی خواهد ریشه اشکالات فنی خود را ببیند.

حتی مشاوران و دستیاران قابل قبولی هم به گفته برخی کارشناسان در کنار منصوریان حضور ندارند تا این نکات فنی را به او متذکر شوند.بهتر است سرمربی آبی ها بداند اگر حضور جوان ها در ترکیب استقلال آن هم مقابل تیم گسترش نبود، معلوم نبود استقلال با چه نتیجه ای زمین مسابقه را ترک می کرد.

شاید اگر منصوریان با کمی قدرت در همان ابتدای نیمه بازیکنانی همچون امید ابراهیمی و بختیار رحمانی را از میدان بیرون می‌برد و بازیکنان با انگیزه‌تر و جوان را به میدان می‌فرستاد استقلال نمایش بهتری را در مقابل تیم 10 نفره گسترش انجام می داد. در هر صورت منصوریان به اندازه کافی دل و جرات این را ندارد که به جوان ها اعتماد بیشتری کند.به نوعی می توان گفت شاید منصوریان هنر استفاده از بازیکنان خود را بلد نیست و شاید اصلا دل و جرات تعویض بازیکنان مسن را ندارد که اینگونه تمام دلایل تساوی تیمش را گردن جوان‌ها می‌اندازد.

جوان‌هایی که اگر تا به امروز در ترکیب استقلال قرار نمی‌گرفتند جایگاه استقلال هرگز از رتبه‌های دو رقمی جدول به میانه‌های بالایی ارتقا پیدا نمی‌کرد. علیرضا منصوریان چگونه نمایش محسن کریمی را نمی‌بیند؟ او چطور می‌تواند بازی های پر انرژی فرشید اسماعیلی را نادیده بگیرد؟ از طرفی نمایش خوب میثم مجیدی در خط دفاع !تمامی اینها به نوعی از چشمان منصوریان به دور است.بدون شک در صورتی که محسن کریمی برای استقلال گلزنی نمی کرد ،آبی ها وضعیت بدی را در روز جمعه آن هم مقابل گسترش تجربه می کردند.

علیرضا منصوریان بهتر است بار دیگر نگاهی دقیق به وضعیت فنی بازیکنان با تجربه و مسنی بیندازد که به اصطلاح او در این میدان نقضی نداشته‌اند. بهتر است منصوریان نمایش ضعیف مهدی رحمتی را نیز در نظر بگیرد چرا که نقش وی در مقابل توپ های گسترشی ها بی تاثیر نبود اما به نظر بی تجربگی جوان ها در این بازی زیر سوال رفت .البته رحمتی در خیلی از دیدار ها نقش ایده آلی را برای آبی ها رقم زده اما در هر صورت طبق گفته کارشناسان استقلال بهتر است سرمربی استقلال و دستیارانش در انتخاب بازیکنان اصلی دقت و هوشیاری بیشتری به خرج دهند و یا حتی در نحوه بازی گرفتن از بازیکنان با تجربه‌تر تجدید نظری داشته باشند.

این احتمال را می توان داد که صحبت های سرمربی استقلال مبنی بر اینکه تاوان جوانگرایی را می دهیم تا حدودی بر روی بازیکنان جوان اثر گذار باشد .سرمربی آبی ها با یک اشتباه کوچک در صحبت های خود می تواند منجر به تحقیر بازیکنان جوان شود.بازیکنان جوانی که در فصل جاری عصای دست استقلال بودند، بازیکنانی که در این ایام بیش از همه نیازمند بازپروری روحی هستند تا در آینده به مهره‌های قابل اتکا‌تری بدل شوند.با این حساب اگر کنار منصوریان مشاوران قوی‌تری قرار بگیرند می‌توانند او را در چنین مواقعی یاری رسانند تا منصوریان از جملاتی مبنی بر اینکه ما تاوان جوانگرایی را می دهیم را بر زبان نیاورد.

البته به نظر می رسد منصوریان و دستیاران وی در جلسه ای تصمیم گرفتند تا از این پس دیگر بدون توجه به نام بازیکن ،بازیکن مدنظر را برای ترکیب استقلال انتخاب کنند. تصمیم کادر فنی استقلال به این شکل بوده است مبنی بر اینکه بازیکنی که نتواند دستور تاکتیکی را در زمین بازی اجرا کند، شانس بازی نخواهد داشت تا زمانیکه بتواند مشکل خود را رفع کند.

شاهین بیانی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در این خصوص گفت:بارها در صحبت های خود اعلام کردم که ما فکر می کردیم در یارگیری اول فصل عملکرد موفقی داشتیم اما واقعا به این شکل نبوده است. بازیکنانی که در ابتدای فصل به تیم اضافه شدند نتوانستند خود را با این تیم هماهنگ کنند و تا به اینجا بازی های خوبی را ارائه ندادند و با این حساب ما به مشکل خوردیم و نتوانستیم آن طور که باید نتایج خوبی را کسب کنیم چرا که بازیکنان کمکی به تیم نکردند.

وی ادامه داد:به نظر من جوان های تیم بازی های بهتری را به نمایش گذاشتند البته تمام نفرات تیم را نباید جوان ها تشکیل دهند چرا که در آن صورت هم تیم به مشکل می خورد.با این حساب بهتر است با تجربه ها در کنار جوان های تیم قرار بگیرند تا تیم بتواند نتایج خوبی را کسب کند،امیدوارم منصوریان نیز فکری به حال خط دفاعی تیم کند تا در هر بازی گل نخوریم و به نوعی این مشکل برطرف شود.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال عنوان کرد:نمی توان تمام تقصیرات نتایج ضعیف را به گردن جوان های تیم گذاشت و تمامی مشکلات به خاطر حضور آنها نیست.ما باید با در نظر گرفتن تمرینات ویژه ای به شکلی کار کنیم تا کمتر گل بخوریم و از طرفی باید بگویم ناراحتی هواداران هم به دلیل نتایج ضعیف به جاست و من به آنها حق می دهم اینکه تیم مقابل گسترش بازی برده را به تساوی می کشاند یک شکست برای استقلال محسوب می شود.با این تفاسیر از منصوریان می خواهم حداقل در جام حذفی عملکرد بهتری داشته باشد تا بتوانیم یک جام را کسب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار