اساتید عراقی در دانشگاه خوارزمی ادامه تحصیل می دهند

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه خوارزمی از ادامه تحصیل اساتید و دانشجویان عراقی در این دانشگاه خبر داد.

غلامرضا کریمی مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه خوارزمی در گفت و گو خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این دیدار یک یادداشت تفاهم همکاری به امضا دو طرف رسید که بنا بر آن یک کمیته مشترک اجرایی شدن مفاد این یادداشت تفاهم را پیگیری می کند.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه دانشگاه خوارزمی به عنوان قطب علمی مخاطرات طبیعی با تاکید بر زلزله، ریزگرد و مسائل آب و هوایی در دانشگاه کوفه تعیین گردید.

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه خوارزمی با اشاره به حضور هیات دانشگاه خوارزمی در پایتخت عراق بیان کرد: دانشگاه مستنصریه یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور عراق و شهر بغداد است که 40 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند که تعداد زیادی از اساتید این دانشگاه با مدرک کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت هستند. 

وی تصریح کرد: از همین رو قرار است در کنار تبادل استاد و دانشجو، بخشی از اعضای هیات علمی این دانشگاه برای کسب درجه دکتری در دانشگاه خوارزمی مشغول به تحصیل شوند.

کریمی اعلام کرد: این دانشگاه با 70 هزار دانشجو و هزار عضو هیات علمی پس از دانشگاه قاهره بزرگترین دانشگاه جهان عرب به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: پس از دیدار و مذاکره با مسئولان این دانشگاه و امضای صورتجلسه، قرار شد 2 دانشگاه در زمینه‌ فنی مهندسی به ویژه نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی همکاری خود را آغاز کنند.

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه خوارزمی گفت:  با مسئولان دانشگاه نهرین نیز ملاقات خوبی انجام گرفت و قرار شد با این دانشگاه نیز در زمینه‌های مختلف همکاری شود.

کریمی افزود: در این دیدارها مقرر شد کشور عراق تسهیلات بیشتری برای تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه خوارزمی در نظر بگیرد و همچنین کارمندان دولت عراق بتوانند تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه خوارزمی ادامه دهند.

وی تاکید کرد: دانشگاه خوارزمی تلاش دارد تا با افزایش زمینه تعاملات بین‌المللی، این یادداشت تفاهم‌ها را اجرایی کند.

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی- بین‌المللی دانشگاه خوارزمی یادآورشد: مقرر شد پروژه‌های مشترکی بین دانشگاه خوارزمی، کشور عراق و اتحادیه اروپا تعریف تا زمینه همکاری مشترک فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار