مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: 95 درصد جابجایی مسافر و 99 درصد کالا از طریق شبکه راه های ارتباطی این استان صورت می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحمتی در همایش تجلیل از اعضای مدیریت بحران شهرستان خلخال افزود: با وجود توسعه شبکه های هوایی و ریلی در کشور هنوز هم 90 درصد جابجایی مسافر و کالا از طریق شبکه راه های ارتباطی کشور انجام می شود و این امر اهمیت راهداری و حمل و نقل جاده ای را نشان می دهد.

وی بیان کرد: در سال گذشته حدود سه میلیون نفر در جاده های ارتباطی این استان تردد و همچنین سه میلیون 500 هزار تن کالا از طریق شبکه جاده ای این استان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: هم اکنون 47 شرکت مسافربری با بکارگیری یک هزار و 350 دستگاه اتوبوس در جابجایی مسافران در داخل استان اردبیل و یا بین استانی فعالیت دارند.

رحمتی اظهار کرد: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر راهداری به مردم و مسافران دوربین های نظارت راه ها و تردد شمار در بیشتر راه های ارتباطی استان نصب شده و از آنها تنها برای مدیریت راه ها استفاده شده و هیچ گونه تخلف رانندگی در این سامانه ثبت نمی شود.

وی گفت: در سال گذشته 64 میلیون تردد در راه های استان اردبیل به ثبت رسیده که 12 درصد مربوط به خودروهای سنگین و مابقی خودرو های سبک بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در ادامه با انتقاد از کمبود اعتبارات راهداری گفت: در سال گذشته از 66 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای بخش راهداری استان تنها 30 درصد تخصیص یافت و امسال نیز با وجود افزایش حجم برف روبی و بازگشایی راه ها 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای راهداری 6 هزار و 371 کیلومتری راه اصلی ، فرعی و بزرگراه استان منظور شده است.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.