مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: امسال بیش از 14 هزار خانوار مددجو با اجرای برنامه های حمایتی و پرداخت تسهیلات اشتغالزا خودکفا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز زلالی افزود: بر اساس مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی سالانه 10 درصد از خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد باید از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند که خوشبختانه شاهد تحقق آن در استان اردبیل هستیم .

وی با بیان اینکه توانمندی خانواده های تحت حمایت مدنظر قرار گرفته است افزود: افراد نیازمند و فاقد سرمایه جزو جامعه هدف محسوب و بستر سازی برای خانواده ها به منظور توانمند سازی آنان از سال های قبل شروع شده و زمینه اشتغال مددجویان هم با ارایه تسهیلات بانکی مهیا شده است.

زلالی بیان کرد: در حال حاضر 31 هزار خانواده با 52 هزار نفر جمعیت در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد بوده و خدمات لازم را دریافت می کنند اما در نظر د اریم با نیاز سنجی و استعداد یابی خانواده ها زمینه اشتغال آنها را فراهم کرده تا به خودکفایی برسند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در ادامه از اجرای 38 هزار و 352 طرح اشتغال زا در استان اردبیل خبرداد و افزود:از سال 74 تاکنون 38 هزار و 352 طرح برای اشتغال خانواده های تحت حمایت با اعتبار یک هزار و 690میلیارد ریال اجرا شده که 490 میلیارد ریال آن از منابع کمیته امداد و یک هزار و 200 میلیارد ریال هم از منابع قرض الحسنه پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.