برخورد شعاری با پژوهش یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر راه انجام پژوهش است.

کاری برای رفع مشکلات موجود در بحث انجام پژوهش نشده است
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در مراسم هفتمین جشنواره هفته پژوهش که امروز در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد؛ فریبرز خسروی، مشاور عالی سازمان اسناد و کتابخانه ملی و رئیس انجمن کتابداری تهران گفت: بحث پژوهش در کشورمان دچار مشکل، بیماری و آلودگی است و این موضوع جدی است.
 
وی افزود: آلودگی اطلاعاتی در حوزه پژوهش ما نفوذ کرده است. یا به حوزه‌ای وارد نمی‌شویم و یا اگر وارد می‌شویم و کار قوی هم انجام می‌دهیم، به آن اعتنا نمي‌شود. به عبارت دیگر کنار گذاشتن تحقیقات و بی‌توجهی به نتایج پژوهش مشهود است.
 
مشاور عالی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهار داشت: وارونه سازی نتایج تحقیقات و بودجه از مشکلات دیگر موجود بر سر راه انجام پژوهش است.
 
خسروی ادامه داد: قرار بود که امسال سه درصد تولید ناخالص داخلی به پژوهش اختصاص پیدا کند اما دیده شد که زیر نیم درصد آن به پژوهش تخصیص پیدا کرد.
 
وی عدم کارآیی پژوهشگران را از مشکلات دیگر موجود بر سر راه انجام پژوهش دانست و تصریح کرد: اگر سازمان اسناد و کتابخانه ملی باستان شناسی شود، رگه‌های دوره‌های مختلف را می‌توان شناسایی کرد. راندمان کار ما پایین است و مشکل داریم.
 
رئیس انجمن کتابداری افزود: برخورد شعاری با پژوهش یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر راه انجام پژوهش است؛ یعنی اگرچه هفته پژوهش خوب است اما هیچ گاه کاری برای رفع مشکلات موجود در بحث انجام پژوهش نشده است.
 
خسروی گفت: امروزه شاهد سیطره کمیت در حوزه پژوهش هستیم و پژوهش در کشور ما به سمت دوپینگ کمی رفته است. امیدوارم که از کمیت عبور کنیم و به سمت کیفیت بیشتر برویم.
 
مشاور عالی سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: ما در کشور توانستیم تحول آفرین باشیم و حاصل کارمان اثرگذار بوده است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار