ضیایی مطرح کرد؛

محموله 140 تنی اقلام امدادی میان مردم حلب توزیع شد/ 3 بالگرد جدید به ناوگان هوایی امداد و نجات افزوده می شود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بنا داریم تا 3 دستگاه بالگرد جدید به ناوگان هوایی هلال احمر بیافزاییم تا پوشش امدادی هوایی تمام استان ها کامل شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در افتتاحیه همایش معاونین بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با استناد به نتایج چند سال پیش یک نظر سنجی درباره جمعیت هلال‌احمر، اظهار داشت: نتایج این نظرسنجی نشان داد که مردم هلال احمر را با دارو می‌شناسند و به عبارتی با دیدن نام هلال احمر،«دارو» تداعی می‌شود، زیرا موضوع دارو مسأله بسیار مهمی برای مردم است.

وی امکانات دارویی جمعیت هلال‌احمر را منحصر به فرد دانست و تصریح کرد: وظیفه ما ارائه خدمات بشردوستانه است، باید این نکته را جدی بگیریم و با هماهنگی سازمان تدارکات پزشکی، داروخانه‌ها، ستادهای استانی و شهرستانی خروجی مناسب و به نفع مردم ارائه شود.

*خدمات هلال احمر باید بی نقص باشد

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین به فعالیت مراکز درمانی خارج از کشور جمعیت هلال احمر اشاره و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در خارج از کشور دارای دو مرکز درمانی عمده است که این مراکز می‌توانند به عنوان نماینده هلال احمر در آن جا فعالیت کنند و ما باید با مجموعه نظام سلامت کشور تعامل داشته باشیم که متولی این مجموعه بر اساس قانون و سیاست‌های کلی سلامت وزارت بهداشت است.

دکتر ضیایی پیشنهاد داد: همچنین می توان واحدهای درمانی خارج کشور را به عنوان مراکز جمعیت هلال‌احمر ارتقا داد تا خدمات متنوع شده و فقط مربوط به درمان نباشد، به هر حال ارائه خدمات سلامت در خارج کشور ارزش‌های فرهنگی زیادی دارد، اما باید خدمات را به صورت مناسب و بدون اشکال ارائه کنیم و ارائه خدمت را به سطح استاندارد برسانیم.

*یکپارچه‌سازی آیین‌نامه‌ها و اعطای اختیار به استان‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر بر یکپارچه‌سازی آیین‌نامه‌ها تأکید کرد و خواستار ایجاد گفتمان در زمینه یکپارچه کردن آیین‌نامه‌ها و مطرح‌کردن بخش‌های لازم در شورای عالی جمعیت هلال‌احمر شد.

وی همچنین بر روان‌سازی انجام امور تأکید کرد و گفت: باید غیرمتمرکز عمل کرد و به استان‌ها اختیاراتی داد و در این زمینه ستاد هلال‌احمر نظارت بر امور را بر عهده بگیرد، لذا این سیاست را که نتیجه‌بخش خواهد بود، دنبال می‌کنیم و معتقدیم اگر نظارت تقویت شده و مستمر باشد، توأم با نتایج قابل انتظار واقعی خواهد بود.

*تأکید بر پایبندی به ارزش‌های هلال‌احمر 

ضیایی با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها باید بر مبنای ارزش‌های سازمانی هلال‌احمر انجام شود، اذعان کرد: بخشی از این راهبرد در راهبردهای سازمانی جمعیت هلال‌احمر نهفته است و جهت‌گیری کلی جمعیت هلال احمر را در 10 سال آینده مشخص می کند.

وی با بیان اینکه خدمات درمان اضطراری نباید در داخل کشور کمرنگ شود، گفت: از هلال‌احمر انتظار می‌رود که در لحظات اولیه در محل حادثه مستقر شده و تیم‌های درمان اضطراری خود را با تجهیزات وارد عمل کند، لذا باید بتوانیم ارائه خدمات درمانی در زمان اضطرار داشته باشیم، به طوری که تیم‌ها آماده باشند و در زمان لازم، فراخوان شده و برای ارائه خدمت بروند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین دانش سازمانی مربوط به سلامت را که در مجموعه جمعیت هلال‌احمر وجود دارد، دست مایه‌ای برای ادامه فعالیت‌ها دانست و تأکید کرد: جامعه از هلال‌احمر انتظاراتی دارد که باید برای پاسخگویی به مردم آن ها را محقق سازد.

*ارسال محموله‌های بشردوستانه 70 تنی به حلب

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از ارسال 2 محموله 70 تنی کمک های بشردوستانه شامل اقلام دارویی، چادر و سایر لوازم مورد نیاز برای مردم حلب خبر داد.

ضیایی در حاشیه برگزاری گردهمایی معاونین بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بودجه‌ای هلال احمر، اظهار داشت: شرایط بودجه‌ای هلال احمر نامساعد است، البته همه کشور در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدند، اما انتظار داریم اگر مشکلی هم هست به عدالت با دستگاه‌ها برخورد شود، نه اینکه به دستگاه بزرگی همچون هلال احمر با این گستره وسیع خدمات 24 ساعته، بودجه اندکی اختصاص می دهند، با وجود عدم تخصیص کامل اعتبارات به هلال احمر در سال جاری و مشکلات اعتباری‌مان، بودجه ۹۶ این دستگاه تنها سه درصد افزایش داشته است و این از نظر ما بسیار نامناسب و جای تأسف دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران برای مردم حلب، گفت: با توجه به مشکلات زیادی که مردم حلب با آن مواجه بوده اند، ما مجموعه‌ای از محموله‌ها را از قبل برای حلب ارسال کرده بودیم، به علاوه در هفته گذشته نیز 2 محموله ۷۰ تنی در 2 پرواز برای حلب ارسال شد که این محموله‌ها شامل دارو، چادر و سایر لوازم مورد نیاز مردم بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش بالگردهای جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: برنامه‌ داریم تا سه فروند بالگرد به مجموعه بالگردهای جمعیت اضافه شود، به گونه ای که تا سال آینده پوشش امداد هوایی کشور را تأمین کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیدی
۱۶:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۵
یک نگاهی هم به کارتن خوابهای کشور خودمون هم انداخته بشه فکر نکنم بد باشه تا کی میخوایم مثل کبک سرمون کنیم زیر برف نگاه اطراف خودمون نکنیم
آخرین اخبار