مصرف گاز در آذر امسال در گیلان 40درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده از روند مصرف گاز در واحد اندازه گیری این شرکت مشخص گردید که مصرف گاز بخش خانگی در مقایسه با سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

جمشید ظهیری افزود: متوسط مصرف ماه آذر خانوارهای گیلانی در مقایسه با سال گذشته 43.8 درصد افزایش داشته و این در حالی است که متوسط دمای هوا در آذر ماه امسال در مقایسه با سال گذشته تنها 2.5 درجه کاهش داشته است.

وی گفت: البته حداکثر 20 درصد از این افزایش مصرف مربوط به دو عامل افزایش تعداد مشترکین خانگی و کاهش دمای هوا در آذرماه امسال است ، اما بخش عمده ای از افزایش مصرف ناشی از رفتار مشترکین و آثار روانی ناشی از سرد شدن هواست که موجب افزایش بیش از حد درجه وسایل گرمایشی شده است .

ظهیری اظهار داشت: از دیگر عواملی که باعث افزایش مصرف مشترکین در آذر ماه امسال شد می توان به استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، استاندارد نبودن طراحی منازل به جهت نگهداشت گرما و رعایت نکردن مبحث 19 مجموعه دستورات ساختمان توسط سازندگان اشاره کرد که موجب افزایش مصرف گاز نه تنها در استان گیلان، بلکه در کل کشور شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: همچنین نقش فرهنگ و سبک زندگی را در این افزایش مصرف نباید نادیده گرفت، برای مثال دمای مناسب و استاندارد بین المللی منازل در فصل زمستان 18 تا 21 درجه است که به دمای آسایش معروف است ولی این میزان برای کشور ما بین 25 تا 27 درجه است و همه این عوامل دست به دست هم داده تا مصرف گاز بخش خانگی کشور به بالای 500 میلیون مترمکعب در روز برسد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.