معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شکاف حقوقی در بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد اما متفاوت است؛ برخی دستگاه‌ها حقوق بیشتری می‌دهند به همین دلیل بحث یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال می‌کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدعلی ابراهیم‌زاده گفت: شکاف حقوقی در بین دستگاه‌های اجرایی متفاوت است؛ برخی دستگاه‌ها حقوق بیشتری می‌دهند اما به طور کلی کف حقوقی که به بازنشستگان داده می‌شود 900 هزار تومان است.
 
وی ادامه داد: سقف حقوق نیز تا 7 برابر و حدود 6 میلیون و 300 هزار تومان است.
 
ابراهیم زاده گفت: در لایحه بودجه بحث یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مطرح کرده ایم که در صورت عملیاتی شدن، این شکاف حقوقی برطرف می‌شود.
 
معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پیشنهاد کلی ما علاوه بر افزایش سالانه حقوق‌ها، افزایش پلکانی است تا حقوق‌ها همسان شود.
 
ابراهیم‌زاده گفت: 80 درصد بازنشستگان کف حقوق که تا مرز 2 میلیون تومان است را دریافت می کنند و مابقی که اغلب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، قضات دادگستری و مستشاران دیوان هستند بیشتر حقوق می گیرند.
 
وی تصریح کرد: برای یکسان کردن حقوق بازنشستگان تاکید داریم تا فاصله و شکاف حقوقی میان آنها کاهش یابد.
 
ابراهیم زاده همچنین اظهار کرد: پیش نویس و پیشنهاد اصلاحات پارامتریک و تغییر در سن و فرمول محاسبه بازنشستگی در صندوق بازنشستگی را نیز به مجلس ارائه کرده ایم اما زمان تصویب و انجام آن هنوز مشخص نیست.
 
منبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار