اصفهان؛

انتظار از روحانیون بیشتر از اقشار دیگر است

امام جمعه اصفهان گفت:لباس روحانیت به منزله پوشیدن لباس اسلام است که هر طلبه با قبول و پذیرش این لباس باید مزین به اخلاق اسلامی باشد و دارای اخلاق نیکو در مواجه با مردم و خانواده باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه اصفهان، افزود: ملبس شدن به لباس روحانیت، محدودیت در نوع رفتار، گفتار و نیز مرتبه علمی ایجاد می کند بنابراین طلاب و روحانیون باید همواره مراقب نوع رفتار و گفتار خود باشند.
وی تصریح کرد: لباس روحانیت به منزله پوشیدن لباس اسلام است که هر طلبه با قبول و پذیرش این لباس باید مزین به اخلاق اسلامی باشد و دارای اخلاق نیکو در مواجه با مردم و خانواده باشد.
امام جمعه اصفهان طلاب را به تلاش و کوشش برای فراگیری علم سفارش کرد و خطاب به آنها گفت: وقت خود را صرف یادگیری علوم و مسائلی که نیاز روز مردم است کنید تا در زمان مراجعه مردم به شما، بتوانید گره ای از مشکلات مردم باز کنید و با دانشی که به دست آورده اید، موجب سرافرازی خود شوید.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه سستی و تنبلی در انسان وجود دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تنبلی بد است ولی هیچ تنبلی، زیان بار تر از سستی و تنبلی در مطالعه نیست، افزود: انسان باید همواره برای فرار از این خصلت به دنبال علم آموزی و مطالعه باشد.
گفتنی است در این مراسم جمعی از طلاب حوزه علمیه اصفهان به لباس روحانیت مزین شدند.

**** تشکیل یگان حراست هواپیمایی توطئه های دشمن را خنثی کرد
همچنین آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جداگانه ای در دیدار فرماندهان یگان حراست پرواز اصفهان گفت: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب کارهایی را که حضرت علی (ع) می خواستند در دوران حکومت خود انجام دهند و نتوانستند، محقق کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: فرامینی چون تأسیس کمیته امداد، جهاد سازندگی، بسیج و یگان امنیت پرواز نشان از دور نگری و تقوای درونی امام راحل داشت.
وی با استناد به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ یَجعَل لَکُم فُرقانًا وَ یُکَفِّرعَنکُم سَیِّئَاتِکُم وَ یَغفِر لَکُم»، این اقدامات را الهام الهی دانست و تصریح کرد: بر اثر تقوای ایشان خداوند نوری در وجودشان قرار داده بود که قدرت تشخیص یا همان بصیرت بالایی داشتند و تصمیماتشان یک به یک خدعه های دشمن را برای براندازی انقلاب خنثی کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بیان اهمیت برقراری امنیت در کشور خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که در روز قیامت همه چشمها گریان هستند مگر چشمی که برای خدا بیدار بوده و چشمی که از حرام چشم پوشی کرده و چشمی که در دل شب از خوف خدا گریه کرده باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خطاب به کارکنان یگان حراست پرواز اصفهان
گفت: شما عزیزان که برای حراست از انقلاب اسلامی شب و روز هوشیار هستید قطعا دو ویژگی دیگر این روایت شامل حالتان می شود و باید خدا را به واسطه این توفیق شکرگزار باشید
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نیروهای سپاه هر کجا مسئولیتی برعهده گرفته اند، کار را به خوبی انجام داده اند، افزود: نیروهای سپاه در زمان جنگ و دفاع مقدس، ر عرصه سازندگی و در حراست و امنیت پرواز وظیفه خود را به درستی انجام داده اند زیرا افرادی متدین هستند که جز رضای خدا هدف دیگری ندارند.
وی افزود: مبادا تکراری شدن کار باعث شود که خدای ناکرده سستی و غفلت بورزید زیرا اگر احتمال ضعیف هم باشد، محتمل قوی است و ممکن است یک کوتاهی عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

*** بقاع متبرکه و موقوفات ثروت های جامعه محسوب می شوند
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد همچنین در دیدار مدیر کل، معاونان ستادی و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که به مناسبت هفته وقف انجام شد با گرامیداشت این هفته اظهار کرد: هر کسی که اموال خود را وقف کند تا ابد پرونده او باز است و برای او ثواب در پرونده اش به ثبت می رسد.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) از امیر المومنین علی(ع ) افزود: در این حدیث امیر المومنین علی(ع) که از بندگان خاص خدا بود و اموال خویش را برای فقرا وقف کردند پس از اینکه از وقف این اموال فرمودند که من این کار را کردم تا چهره ام از آتش و آتش نیز از چهره من در روز قیامت دور شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: واقفین نیک اندیش افراد بسیار بزرگواری هستند که توانسته اند در راه خدا از اموال خود گذشت کنند و برای خدا و جامعه خود وقف نمایند و این امر نیز کار کوچکی نیست و هر کسی، نمی تواند این عمل نیکو و پسندیده را انجام دهد.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: اداره اوقاف و امور خیریه باید در جذب سرمایه گذار برای احیا موقوفات و توسعه آنها تلاش بیشتری انجام دهد.
وی افزود: بهترین راه برای اجرای امینانه نیات افراد واقفِ نیک اندیش و کسب درآمد و همچنین ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، احیای موقوفات است.
وی همچنین در ادامه از اقدامات انجام شده در بقاع متبرکه تشکر کرد و افزود: رسیدگی به بقاع متبرکه نیز باید در راس امور قرار بگیرد و در جهت توسعه و عمران بقاع متبرکه تلاش و کوشش های بیشتری انجام شود.
امام جمعه اصفهان در ادامه یادآور شد: بقاع متبرکه در هر نقطه ای که هستند باعث رونق آن منطقه می شوند و افراد متدین در این مناطق بیشتر ساکن می شوند و به برکت وجود این اماکن مقدس نیز آسیب های اجتماعی به کمترین حد ممکن می رسد.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه به منویات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی و اجرای سیاست گذاری های مناسب در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تلاش و کوشش کنید.
وی خطاب به کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: توفیق اینکه توانسته اید شغلی داشته باشید که به اماکن متبرکه خدمت کنید نعمت است و باید آن را شکر کنید.
امام جمعه اصفهان افزود: این خدمت، توفیق الهی است و نصیب هرکسی نیز نمی شود.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گزارشی از فعالیت یک سال گذشته این اداره و برنامه های هفته وقف ارائه کرد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.