تاکنون 113 طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ فرماندار شهرستان بوکان با بیان این مطلب افزود: با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی، ضرورت و اهمیت توسعه و ترویج سامانه‌های نوین آبیاری در مدیریت یکپارچه و مصرف بهینه و اصولی منابع آبی بیش از پیش نمایان می‌شود و بر این اساس ضرورت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار بیشتر ضرورت می یابد.

جمال خسروی افزود: توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی منطقه به ویژه با توجه به وضع دریاچه ارومیه باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد که بر این اساس زمینه صرفه‌جویی مصرف آب و توسعه کشاورزی فراهم می‌شود.

خسروی ادامه داد: با اجرای طرح آبیاری تحت فشار 30 بهره بردار از خدمات آبیاری نوین بهرمند شدند که در مجموع برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 656 میلیون ریال هزینه شده که 6 میلیارد و 481 میلیون ریال آن به صورت تسهیلات بلاعوض و 175 میلیون ریال نیز بصورت تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

فرماندار بوکان گفت: از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز برای 12 روستای چهار دیوار، کهریزه علی آقا، خانقاه، برده زرد، منوچهر، دوه شهری، حیدرمست، سرباغچه، گندمان، درویشعلی، قلایچی و باغچه بزرگ، انتقال آب با لوله به طول بیش از 28 کیلومترانجام گرفته و 156 بهره بردار نیز اراضی خود را به آبیاری تحت فشار تجهیز کرده اند.

خسروی اضافه کرد: امسال با اجرای این طرح ها در مجموع 505 هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش قرار گرفته و برای اجرای آن اعتباری بالغ بر 25 میلیارد و 361 میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.