آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

هلاکت عامل «کودکان انتحاری» در حومه «دمشق»/ انهدام انبار تجهیزات جبهه‎النصره در «الحسینیه» + تصاویر

خبرهای میدانی سوریه، از شکست‎های پیاپی تروریست‎های تکفیری در نقاط مختلف این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرهای میدانی  سوریه، از شکست‎های پیاپی تروریست‎های تکفیری در نقاط مختلف این کشور حکایت دارد. تروریست‎های داعش و جبهه‌‎النصره در ساعات اخیر، متحمل خسارات فراوانی در عرصه تسلیحاتی و نفراتی شدند.

بنابر گزارش‎های شبکه اعلام الحربی، بیشترین تلفات وارد شده به تروریست‎ها در مناطقی چون «الحسینیه» در حومه دمشق، نقاط شمالی حمص و لاذقیه رخ داده است. علاوه بر موارد یاد شده، در درگیری میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی چند تن از سرکردگان ارشد این گروه‌ها نیز به‎هلاکت رسیدند.

هلاکت عامل «کودکان انتحاری» در حومه «دمشق»/ انهدام انبار تجهیزات جبهه‎النصره در «الحسینیه» + تصاویر

*هلاکت «ابونمر»، تروریستی که از دختر خود برای عملیات انتحاری استفاده کرد
مرکز هماهنگی تروریست‎ها اعلام کرد؛ تروریستی ملقب به «ابونمر» که در یک عمل غیرانسانی، از کودکان برای تله‌های انفجار و بمب‌گذاری استفاده می‌کرد، به هلاکت رسید. "ابونمر سوری" با نام حقیقی «عبدالرحمن شداد» بعد از درگیری شدید با گروه‌هایی ناشناس، در محله «تشرین» از توابع دمشق کشته شد.

این تروریست کسی بود که 9 روز قبل، دختر 9 ساله خود را برای انجام عملیات انتحاری به مقر پلیس سوریه فرستاد تا این مقر را منفجر کند.


*ارتش سوریه، انبار تجهیزات جبهه‌النصره در «الحسینیه» را هدف قرار داد

هلاکت عامل «کودکان انتحاری» در حومه «دمشق»/ انهدام انبار تجهیزات جبهه‎النصره در «الحسینیه» + تصاویر

مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح اعلام کرد؛ مسئول میدانی تروریست‌های "جیش الاسلام" ملقب به «علي كبكب» در درگیری با ارتش سوریه در منطقه دوما از توابع شرقی غوطه دمشق کشته شد. هم‌چنین در درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست‎های گروه «جبهه النصره» در شهرهای «الحسینیه و بسیمه» منطقه "وادی بردی" از حومه غربی دمشق، 3 تروریست به هلاکت رسیدند.

به‎علاوه انبار ذخیره تروریست‎های مسلح نیز در «الحسینیه» تحت اصابت مستقیم گلوله‎های ارتش سوریه قرار گرفت. خبرهای حومه غربی دمشق نیز بیانگر آن است که با بالا گرفتن درگیری‌ها میان ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح در شهرهای «الحسینیه و بسیمه» در منطقه وادی بردی، 3 تن از اعضای گروهک تروریستی جبهه‎النصره به هلاکت رسیدند.

 
*اختلافات شدید میان تروریست‌ها در «مضایا» و «الزبدانی»

هلاکت عامل «کودکان انتحاری» در حومه «دمشق»/ انهدام انبار تجهیزات جبهه‎النصره در «الحسینیه» + تصاویر

اطلاعات موجود از اختلافات شدید میان تروریست‌های مسلح در «مضایا» از حومه غربی دمشق و گروه‎های تروریستی دیگر در شهر «الزبدانی» حکایت دارد. این درگیری‎ها به علت اختلاف دو طرف در علت پیشروی‌های ارتش سوریه عنوان شده است.

بیان شده که گروه‌های مسلح در مضایا خواهان اتمام درگیری با ارتش سوریه و ماندن در شهر خود هستند اما بیشتر تروریست‌های منطقه الزبدانی می‎خواهند از ادلب خارج شوند. به نقل از خبرگزاری سانا؛ وضعیت نهایی 510 نفر از گروه‌های تروریستی در شهر «الصنمین» از حومه شمالی درعا مشخص شده که 150 تن از آن‌ها با زمین گذاشتن سلاح‎های خود، تسلیم ارتش سوریه شده‌اند. این اقدام بر اساس ماده 15دستور عفو صادر شده در سال جاری میلادی صورت گرفته است.

جنبش‌های شهروندی در شهرهای مضایا، بقین والزبدانی، اقدامی را برای برداشتن سد دفاعی در راستای وضعیت آتش‎بس و توقف عملیات نظامی از سوی تمامی طرف‎ها صورت داده‎اند تا به امن سازی منطقه منجر شود.

هم‎چنین خروج تیم‎های پزشکی و اورژانس‌های حامل مجروحان و بیماران از شهر زبدانی و مضایا، دعوت از مخالفان برای پایبندی به توافق مستقیم با ارتش سوریه، به همراه رعایت اصول و تضمین نهادهای بین‌المللی از دیگر خواسته‎های این شهروندان است.

تضمین آزادی شهروندان، ورود مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و اقلام اساسی به منطقه و رفع تسلط شبه‎نظامیان بر این منطقه از دیگر خواسته‌های آنان است.


*انهدام شماری از تجهیزات نظامی احرارالشام در حومه «حمص»/ 5 نفر از سرکردگان تروریست‌ها به‎هلاکت رسیدند

هلاکت عامل «کودکان انتحاری» در حومه «دمشق»/ انهدام انبار تجهیزات جبهه‎النصره در «الحسینیه» + تصاویر

تلویزیون سوریه هم اعلام کرد؛ از آزادی تعدادی از شهروندان ربوده شده به‎دست گروه‌های مسلح تروریستی در حلب خبر داد. یک منبع نظامی هم با اعلام حمله ارتش سوریه به تروریست‎های مسلح در شهر«کبانی» در حومه شمالی لاذقیه، از انهدام تجهیزات این تروریست‌ها خبر داد.

منابع میدانی سوریه نیز اعلام کردند ارتش این کشور عملیات نظامی مستقیم خود را علیه تروریست‎های مسلح در تمامی اماکن حضور آنان ادامه می‎دهد. توپخانه ارتش سوریه مناطق حضور و تجهیز تروریست‎های «احرارالشام» را در محله «المشجر جنوبی» از حوالی شرقی شهر «تلبیسه» در حومه شمالی حمص هدف قرار داد.

در این حمله توپخانه‌ای علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها، تعدادی لانچر و پرتاب کننده موشک، مسلسل12/5 میلی‌متری و سلاح‌های موجود در محل نیز منهدم شد. در میان کشته شدگان این حمله ارتش سوریه، هویت 5 نفر از سرکردگان تروریست‎ها به نام‌های (صالح سلیمان، احمد عبدالواحد، محمد دغمیش، عبدالله العتوق و احمد البطیش) مشخص شده است.

 
*انهدام تجهیزات زره‎پوش‌ داعش در «حمص» و «درعا»

هلاکت عامل «کودکان انتحاری» در حومه «دمشق»/ انهدام انبار تجهیزات جبهه‎النصره در «الحسینیه» + تصاویر

یک منبع نظامی اعلام کرد که ارتش سوریه در حمله به تروریست‌های داعش در شرق منطقه «النحطه الرابعه» از توابع حومه شرقی حمص، یک وسیله نقلیه زره‎پوش و 3 ماشین مجهز به مسلسل تروریست‌ها را منهدم کرد.

نیروهای سوری محل اجتماع داعش در محدوده آکادمی نیروی هوایی منطقه «شویلخ» از حومه شرقی حلب را مورد هدف قرار دادند که در این حمله نیز 3 دستگاه ماشین مجهز به مسلسل تروریست‌ها منهدم شد.

نیروی هوایی سوریه در حمله‎ای دیگر به گروه‌های مسلح تروریستی، تعدادی از پایگاه‎ها و تسلیحات درون آن‌ها را در نقاط « هبرة شرقيه، هبرة غربيه» و شمال شرق مناطق «جب الجراح، رسم حميده، شرق عقيربات، جب حبل، ابو قاطور، عنق الهوى، ابو حواديد، شريفه، جب حمد، براق الشيمی» از توابع حومه حمص هدف قرار داد.

در این حمله تعداد زیادی از تروریست‎های مسلح به هلاکت رسیده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند. ارتش سوریه یک مجموعه تروریستی کامل از افرادی را که در شرق منطقه «الجمرک القدیم» و جنوب «مقبره البحار» در شهر درعا کمین کرده بودند، به هلاکت رساند و یک دستگاه بولدوزر متعلق به آنان را نیز منهدم کرد.

 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۰:۳۶ ۰۷ دی ۱۳۹۵
اللهم الشغل الظالمین بالظالمین

امیدوارم تروریستهای تکفیری خود به جان هم بی افتند و مانند گرگهای درنده تا آخرین نفرشان ، یکدیگر را پاره پاره کنند تا جهانی از شر نفس پلیدشان راحت شوند .
خداوند توان مضاعفی به جبهه مقاومت عنایت کند تا به یکباره طومار کثیف این از خدا بی خبران را برای همیشه از روی زمین بردارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۷ دی ۱۳۹۵
دم مدافعا گرم بابا خسته نباشید شما دیگه کی هستید خستگی ناپذیر خداقوت التماس دعا دارم حرم حضرت زینب دعا کنید
آخرین اخبار