مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارش باران در شهرستان لالی با 52 میلیمتر بیشترین میزان بارش را در ساعات گذشته به خود اختصاص داه است..

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان داشت: از دیشب تا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز مسجدسلیمان 32 میلیمتر، گتوند 38 میلیمتر، اهواز 20 میلیمتر، شوشتر 30 میلیمتر، شوش 13.8 میلیمتر، ایذه 29 میلیمتر، بستان 15 میلیمتر، دزفول 18 میلیمتر، اندیمشک 29 میلیمتر، دهدز 11 میلیمتر و شادگان 1 میلیمتر باران باریده است.

وی با اشاره به پیش بینی ادامه بارندگی تا چهارشنبه اظهار کرد: کاهش تدریجی دما را در روزهای آینده تا چهار درجه سانتیگراد نیز خواهیم داشت و خلیج فارس نیز مواج است.

به گفته وی، بارش در مناطق شمالی و شرقی و کوهستانی استان به صورت برف خواهد بود.

بهادری توصیه کرد: افرادی که در هفته جاری قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی استان و یا استان های همجوار را دارند تمهیدات لازم از جمله وسایل گرمایشی و استفاده از زنجیر چرخ را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه این بارندگی احتمالا آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها را در پی خواهد داشت افزود: در جسله ستاد بحران استان به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شده که اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی همچنین تصریح کرد: در شبانه روز گذشته امیدیه با 28 درجه سانتیگراد گرم ترین و دهدز با 8 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بوده و دمای اهواز نیز بین 25 درجه تا 14 درجه نوسان داشته است.

هاشم بالدی، مدیرکل بحران استانداری خوزستان نیز گفت: بارندگی باعث آبگرفتگی در برخی شهرهای استان از جمله اهواز شده است.

وی افزود: نشست های هماهنگی با شرکت های آب و فاضلاب و شهرداری ها برای کاهش آبگرفتگی از سه ماه پیش برگزار شد و در ستاد بحران نیز این مساله مطرح شده است اما به دلیل نبود زیرساخت دفع آب های سطحی در شهرها، با کم ترین بارندگی همچنان شاهد آبگرفتگی هستیم.

بالدی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت 10 میلیارد مترمکعبی سدهای استان، نگرانی از بابت مهار سیلاب در بالادست وجود ندارد اما در حوضه های میانی و پایین دست احتمال وقوع سیلاب است.

شایان ذکر است در پی هشدار هواشناسی نسبت به بارش شدید در استان، ستاد بحران خوزستان از دیروز حالت آماده باش اعلام کرده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.