معاون امور اقتصادی وتوسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: امنیت و سلامت 2 مساله حایز اهمیت در آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی در آیین امضا تفاهم نامه مشترک بهداشتی بین اداره کل دامپزشکی با دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه افزود: شهروندان پرتلاش استان شایسته برخورداری از امنیت غذایی و سلامت هستند.

نادر صفر زاده ادامه داد: این تفاهم نامه جهت همکاری مشترک در زمینه توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ارومیه می تواند در کنترل مواد غیربهداشتی و بیماری های مشترک بین انسان و دام موثر است.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت 2 مساله حایز اهمیت در آذربایجان غربی است، تعامل بین اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان را در زمینه ارتقا سطح بهداشت عمومی جامعه و کاهش زمینه های ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام را مهم عنوان کرد و اظهار کرد: ساماندهی بهداشتی مراکز عرضه انواع فرآورده های خام دامی اعم از گوشت، شیر و تخم مرغ در قالب این تفاهم نامه ممکن می شود.

وی بیان کرد: استانداری آذربایجان غربی از اجرای این تفاهم نامه حمایت کرده و شهروندان را به استمداد و پشتیبانی دعوت می کند زیرا تمامی اقدام های انجام گرفته زمانی نتیجه می دهد که مردم از آن متنفع شوند.

صفرزاده اقتصاد دانش بنیان و گفتمان سازی و بهره وری را از محورهای اقتصاد مقاومتی نام بردو گفت: تولیدی که بتواند در بازارهای عرضه خودنمایی کند، تولیدی مطلوب بوده و در غیر این صورت مغایر با نظام بهره وری است.

کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه ضمن استقبال از تبادل تفاهم نامه همکاری های مشترک ، ضرورت تولید پایدار و تامین امنیت تولید انواع فراورده های دامی با کیفیت و بهداشتی را مورد تاکید قرار داده و با اشاره به پتانسیل های وسیع موجود در استان جهت تولید انواع فرآورده های کشاورزی و دامی موضوع افزایش سطح کمی و کیفی محصولات مورد بحث را از برنامه های لاینفک تولید پایدار اعلام نمود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تفاهم نامه موجود بین اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گامی در راستای تعالی بهداشتی و سلامت جامعه است.

کامیار داهیم اظهار کرد: افزایش آگاهی های عمومی از طریق انتقال آموزش های ترویجی در نزد مصرف کنندگان فرآورده ها از اهداف تفاهم نامه موجود بین دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی است.

وی بیان کرد: تفاهم نامه مشترک بین شهرداری و این نهاد نیز با هدف کنترل بهداشتی کشتارگاه های دام، نظارت هر چه بیشتر و بهتر بر فرآیند تهیه، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، تامین امنیت غذایی جامعه و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام از طریق جلوگیری از کشتارهای غیر مجاز دام و هدایت کشتار دام به کشتارگاهها دام ارومیه انجام می شود.

با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی و پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک قابل انتقال بین انسان دام، دو تفاهم نامه همکاری بین اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه منعقد شد

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.