فرماندار شهرستان خلخال گفت: امکانات رویارویی با حوادث بحرانی در مواقع بحران و وقوع حوادث غیرمترقبه در شهرستان خلخال ناکافی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فریدون بابایی افزود: به رغم پیگیری ها کمبود ماشین آلات سنگین راه سازی و راهداری و خودروهای آتش نشانی برای واکنش سریع در مقابل حوادث و بلایای طبیعی کاملا مشهود بوده و تنها مدیریت درست می تواند در مواقع بحران و وقوع حوادث غیر مترقبه کارساز باشد.

وی گفت: انتظار از مسوولان کارگروه های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان مدیریت صحیح با پرهیز از هر گونه شتاب زدگی و استفاده بهتر از امکانات و ماشین آلات موجود است.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال با اشاره به بارش های سنگین برف روزهای گذشته اظهار کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان به رغم کمبود ماشین آلات و امکانات به خوبی توانست در سه ماه گذشته از امکانات موجود خود به نحو احسن استفاده کرده و مدیریت در این اداره مانع از بسته شدن راههای برفگیر حتی برای یک ساعت شد.
بابایی اظهار کرد : انتظار می رود چنین مدیریتی در سایر دستگاه های اجرایی این شهرستان نیز نهادینه شده و مدیران خلخال با آمادگی کامل در مواقع بحرانی بتوانند از امکانات محدود خوب برای امداد رسانی سریع در مواقع اضطراری کنند.

وی با اشاره به انتخاب اول تا هفتم دی به عنوان هفته کاهش آثار بلایای طبیعی گفت: برای این هفته برنامه های مختلفی از جمله اجرای مانور ساعت صفر و همایش های مختلف برای افزایش سطح آگاهی مسوولان اجرایی و مردم در رویارویی با حوادث قهری پیش بینی شده است.
وی ترویج فرهنگ بیمه در بین مردم را یکی از راهکار های مهم در کاهش خسارات حوادث قهری از جمله سرما زدگی محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.