مدیرکل ثبت‌احوال استان از فعال‌سازی سیستم استعلام هویت ملی برای پنج دستگاه اجرایی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اسد حسن‌زاده با تأکید به اینکه سیستم استعلام قابلیت ارائه به دستگاه‌ها را دارا است، تأکید کرد: سرور اصلی سیستم در استان بر روی شبکه دولت اجرا شده است.

وی افزود: قابلیت این سیستم ایجاب می‌کند دستگاه اجرایی بدون مکاتبه در صورت نیاز استعلام لازم را برای مراجعان خود از طریق این سیستم مرکزی انجام دهد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل گفت: در حال حاضر این سیستم برای ادارات بنیاد شهید، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، راه و شهرسازی و استانداری فعال شده است.

به گفته حسن‌زاده علاوه بر این راه‌اندازی این سیستم برای سه دستگاه دیگر شامل پست‌بانک، بهزیستی و امور زندان‌ها نیز در دستور کار بوده و نزدیک به ۸۰ درصد از روند اجرایی آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: این سیستم می‌تواند بسیاری از بوروکراسی‌های اداری را کاسته و به عنوان مثال ادارات می‌توانند حتی عکس و کپی شناسنامه و کارت ملی مراجعه کننده را که به عنوان مدارک اصلی هویتی تلقی می‌شود، از طریق استعلام دریافت کنند.

حسن‌زاده با تأکید به اینکه این اداره کل مسئولیت ثبت وقایع حیاتی را دنبال می‌کند، متذکر شد: درعین‌حال مکانیزه کردن ثبت وقایع و توسعه خدمات الکترونیک یکی از اهداف این مجموعه است.

وی افزود: با توجه به اینکه ثبت‌احوال به عنوان جامع‌ترین پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور محسوب می‌شود، می‌تواند بسیاری از خدمات الکترونیک از جمله هویت ملی را به شکل مطلوب مدیریت کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.