مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از افزایش 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش در دولت یازدهم خبر داد.

افزایش 100درصدی بودجه آموزش و پرورش استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزاعی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بودجه آموزش پرورش 100 درصد افزایش یافته به طوری که بودجه این وزارتخانه در سال 92 مبلغ 160 هزار میلیارد ریال بود که امسال به 280 هزار میلیارد ریال رسیده است گفت: با کمک دولت بخش قابل توجهی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته سال 94 و حق التدریس و نیروهای آزاد در سه ماهه مهر، آبان و آذر پرداخت می شود.

مصطفی خزاعی اظهار کرد: با تدبیر دولت 40 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت خزانه تبدیل به ریال و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و بخشی از مطالبات معوق فرهنگیان از این محل پرداخت می شود.

خزاعی با اشاره به نگاه ویژه دولت به نهاد اثر گذار آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش دچارمشکلات وعقب ماندگی هایی است که بیش از این نیازمند توجه است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه 99 درصد اعتبار آموزش پرورش صرف هزینه های پرسنلی می شود و تنها یک درصد باقی مانده برای تمام فعالیتها و برنامه ها هزینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: با این وجود حقوق معلمان نسبت به سایر شاغلین فاصله زیادی دارد و این موضوع موجب گلایمندی فرهنگیان شده است.

وی تعلیم و تربیت را اساس توسعه کشور دانست و گفت: اگر در این بخش درست سرمایه گذاری کنیم بسیاری از مشکلاتی که امروز دامنگیر جامعه شده کاهش پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان دو شیفته شدن مدارس هیأت امنایی را غیر قانونی دانست و گفت: بدلیل اینکه از مردم هزینه دریافت می شود دو نوبته شدن این مدارس اجحاف در حق مردم و خلاف قانون است.

وی همچنین به موفقیت استان همدان در باسواد کردن 16 هزار بی سواد اشاره کرد و افزود: برای آموزش بی سوادان هیچگونه محدودیت اعتباری نداریم.

خزاعی تصریح کرد: در حال حاضر به هر سواد آموز 140یک میلیون و 400 هزار ریال پاداش و به آموزش دهنده هفت میلیون ریال دستمزد پرداخت می شود و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: استان همدان امسال توانست رتبه نخست پروژه مهر و رتبه چهارم کشوری جشنواره خوارزمی را کسب کند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.